• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Livbojens anseende har SJUNKIT i värde...

tror att det av mig beskrivna känns igen av många som befunnits sig i arbetslivet,

För att återkomma till tråden så var jag med om en livbåtsdrillning i Mariehamn på 70 talet, flera av livbåtarna gick inte att få loss, rost och en massa lager vit färg förhindrade detta..samma fartyg går fortfarande från Fjollträsk i trafik till Åland, ofta med pensionärer för att det är så billigt,....men numera kan man ju lugnt lita på att det inte är så längre med fartygens livbåtar, det där var ju på 70-talet....(?)


Birger Jarl, eller vad den "jollen" nu kallas, antar jag.
Vet en hel del pensionärer som åker den, de klarar sig tydligen tur och retur med frukost och buffé för en hundring, med erbjudanden, rabatter och hyttdelande...
 
Enligt nyheterna i dag finns det livbojar som sjunker istället för tvärtom. (?)

Det måste de gå till botten med.

Vi kan ju inte göra "vågen" åt detta.

Vägverkets färjor säljer ju inte alkohol ombord, men kallsupar bjuder de på.

Ibland känns hela samhället som ett gigantiskt Titanic.



Nu fär de ökade anslag alla säkerhetssnubbar med dito företag o orginisationer, jobbtillfällena ökar, det är ju ett av alla plus i sammanhanget.

Kommer den vanliga förklaringen att " det är ju tråkigt om våra brukare upplever det så här"
Énligt nyheterna idag så hittar de mer o mer kassa livbojar på fartyg.

Men jag tänkte på alla badplatser, kanaler, bryggor, båtplatser och vattendrag som rinner igenom de flesta städer, har någon av er varit framme o känt på livbojarna som hänger där ?

Eller är de av ett annat fabrikat ?
 
Det är de orange med hårt skal som är kass. De vita i frigolit som det står Trygg Hansa på är bra, om man inte har dem utomhus för tidigare tålde inte snöret UV och smulades sönder i burken.