• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Livbojens anseende har SJUNKIT i värde...

Enligt nyheterna i dag finns det livbojar som sjunker istället för tvärtom. (?)

Det måste de gå till botten med.

Vi kan ju inte göra "vågen" åt detta.

Vägverkets färjor säljer ju inte alkohol ombord, men kallsupar bjuder de på.

Ibland känns hela samhället som ett gigantiskt Titanic.



Nu fär de ökade anslag alla säkerhetssnubbar med dito företag o orginisationer, jobbtillfällena ökar, det är ju ett av alla plus i sammanhanget.

Kommer den vanliga förklaringen att " det är ju tråkigt om våra brukare upplever det så här"
 

Bilagor

  • livboj.jpg
    livboj.jpg
    54.4 KB · Visningar: 365
Apropå tunga livbojar...hörde nyss att svenska ;)maffian har lagt ett bud på dessa livbojar, kanske det är ute efter säkra tyngder till "ståplatser i Nybråviken" bla, ?
 
Nu har inköpet av livbojar skett enligt kommunlagen vilket innebär att den som säljer till lägst pris får ordern! Detta är således helt i sin ordning ;)

/Peter
 
Jag har en affärsidé!
De här livbojarna sjönk för att de gått hål på dom och runnit in vatten, antagligen för att klimatat försvagade materialet så att de lätt fick hål, och eftersom antingen var de tomma eller fyllda med något som sög upp vatten.

Den modell jag tänker starta tillverkning av har inte de bristerna!

Jag kommer att gjuta livbojarna i massivt material, rostfritt stål ligger bra till, tål saltvatten och sol samt suger inte upp vatten...
 
Fristads Plast

tror jag företaget heter som gör livbojjar som flyter !!!
Varför i h-te köper vägverket livbojjar från Italien ????

Jag är så jävla trött på alla misstag som görs pga denna jä-la LOU-upphandlingar

http://www.fristadplast.se/index.php?page=1

Kan nån som vet bringa klarhet i detta med livbojjarna ??


Junioren
 
Senast ändrad:
Jag kommer att gjuta livbojarna i massivt material, rostfritt stål ligger bra till, tål saltvatten och sol samt suger inte upp vatten...

Svar nej, rostfritt mår inte bra av saltvatten... Titan, där har du grejer, då kan du även lyckas sälja livbojarna till prylbögarna :p

Förövrigt så är hela denna historia riktigt underbar, ett företag som inte kan göra något så lätt som en livboj, herregud. Tejpa ihop lite petflaskor så har man en grej som flyter! Detta är så skumt så att man inte ens kan greppa det.