Litet multiverktyg

Har havt trekrokar, två i mig när kamrat tappade linan i bakkastet. Vi hade sidavbitare med oss som tur var och det blödde lite, men jag behöll wobblern som minne.
 
Cs4

Jag använder Leatherman Juice CS4. Den har de saker du frågade om men dessutom nåt som många andra saknar. En korkskruv! ....och ja, om det nu är nån som undrar....det har hänt att jag släpat med mig en flaska vin på fjället, att öppnas dag 5 i djävulsvädret och förhöja middagen med hos det blöta kompisgänget. Det finns naturligtvis många andra som har korkskruvar t.ex. Victorinox fickknivar men då brukar dom sakna nåt annat istället. För mig är CS4 den bästa kombon.
http://www.leatherman.com/364.html#start=21
 
Använder själv, och bär dagligen, en Juice CS4. Väldigt kompetent verktyg till vad jag tycker rimlig vikt. Det jag aldrig använt är dock korkskruven.....

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 
Nu har jag köpt en Leatherman style PS.
Den är verkligen liten. Min våg visar 46g. Min Victorinoxtång som väger hela 321g med fodralet är verkligen en jätte i jämförelse. Nu ska jag ha den med mej ett tag och se om den duger som nödtång. Den lilla nagelfilen hade jag hellre bytt mot en konservöppnare eller något annat vettigt.
 

Bilagor

  • DSCN1328.jpg
    DSCN1328.jpg
    35 KB · Visningar: 525
  • DSCN1329.jpg
    DSCN1329.jpg
    37.5 KB · Visningar: 455
  • DSCN1330.jpg
    DSCN1330.jpg
    36.3 KB · Visningar: 454
  • DSCN1332.jpg
    DSCN1332.jpg
    34 KB · Visningar: 450
Korkskruv har jag aldrig behövt på fjällturerna men konservöppnare har jag nyttjat vid något enstaka tillfälle.
Om man ska vin med sej, bär man verkligen med sej en glasflaska då? Finns det inte vin på tetrapack?
 

Bilagor

  • DSCN0319.jpg
    DSCN0319.jpg
    80.9 KB · Visningar: 488
Nu har jag köpt en Leatherman style PS.
Den är verkligen liten. Min våg visar 46g. Min Victorinoxtång som väger hela 321g med fodralet är verkligen en jätte i jämförelse. Nu ska jag ha den med mej ett tag och se om den duger som nödtång. Den lilla nagelfilen hade jag hellre bytt mot en konservöppnare eller något annat vettigt.

Intressant modell. Du får gärna berätta om den duger till att klippa fiskekrokar:)
 
Bag in box är klockrent. Utan kartongen då alltså...

Har ibland med mig vin i en mjuk nalgenflaska med stor öppning som lätt kan diskas ur. Den är i tjockare plast och med tätslutande skruvkork, annars skulle jag inte våga ha vin i packningen. Det går ju iofs lösa med en drybag eller ordentligt förseglad plastpåse..
Precis som bag in box minskar volymen och bördan ju mer man dricker!

http://store.nalgene.com/Cantene-32oz-p/2575-0032.htm
 

Liknande trådar