Liggunderlags-stol?

Är det någon som har testat att använda det självuppblåsande liggunderlaget som stol.
Det finns ju en tillsats att köpa.
Och det är ju tråkigt att hela tiden begöva ligga på sidan och läsa (armen somnar)
Anders S
 
det är verkligen något som jag STARKT rekommenderar. Absolut bästa grejjen. Finns inget bättre än att luta ryggen när man äter, lagar maten, läser boken, solar..

Är dessutom så små att man alltid kan ha med den.

Jag refererar till Chairkit Lite som fungerar till ThermaRest.

KÖP!!
 
Lyxartikel ?

Har precis skaffat ett från Everest, efter att ha sett kompisens dito, under vår senaste paddlingstur. Är väl i egentligen i gränslandet för onödiga, bortklemande prylar, för lyxturister. Får ändå medge att den är ganska skön att sitta i, med ryggstöd och allt. Inget för puritaner dock. Väger och tar tillräckligt lite plats för t.ex paddling, men borde väl rimligen utgå vid vandring å sånt.
Inget för tuffingaspiranter.
 
Jag tycker definitivt INTE att detta är en lyxartikel. det finns många andra saker som jag hellre lämnar hemma. Att sitta i den stolen efter en dags vandring är ALLTID värt det extra par hundra grammen. För att inte tala om efter en dags paddling, sittandes på en klippa med ett glas vin i handen..

KÖP!!
 
Fungerar bra!

Har haft mitt i snart tre år (till Therma Rest) och det fungerar bra.

Tar relativt liten plats och är ett bra "hjälpmedel" när man vill tex. sitta upp i tältet och läsa/studera kartan.

Personligen är jag dock lite försiktig (kanske allt för försiktig) med mitt Therma Rest liggunderlag och använder det enbart "innomhus" där risk för vassa stenar/pinnar etc. är minimal.

Mvh!
// Niklas
 
Jag har ingen egen, men jag har provat andras och jag ska DEFINITIVT köpa en. Det förtar verkligen viloeffekten att behöva vika sig dubbel i tältet om man vill sitta och läsa innan man somnar (eller så är jag bara väldigt osmidig).

Mitt råd är definitivt KÖP.
 
Tack för gensvaret!

Jag är övertygad.
Skall skaffa ett snarast.
Vi har just varit och cyklat i Skåne och det är
jobbigt att behöva ligga och läsa i tältet medan
regnet muntert smattrar.
Bättre att sitta. Jag är som en gammal blunddocka
och somnar om jag lutas bakåt.
Mvh Anders S
 
En sista kommentar

Förutom att stolen är bekväm har den en otrolig värmande effekt. Värmer ryggen eller egentligen stora delar av kroppen också samtidigt som man får sitta och vila. Alltså inte bara lyx, även varmt och praktiskt.

/ Andreas
 
funkar även med ex ridgerest, men detta frestar lite på konstruktionen. för de ggr då man inte vill ha med ett thermarest.
 
KÖP!!

Rekommenderar det verkligen!!
Ett av de bästa friluftsprylinköpen.
Själv har jag Thermerest variant som heter "Ultimate", den kan man alltid ha på, även när man rullar ihop den. Lite dyrare än original, men mycket smidigare! Man behöver inte kränga på stolen till frukosten och man sitter i stolen med ölen 30 sekunder innan kompisarna ;-)
Erik
 
Oj

Oj 30 sekunder?
Ja ja jag SKA köpa.
Orsaken till att jag inte redan gjort det är
att det verkade för bra för att vara sant.
Men ni har övertygat mig.
Tack Anders S
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
La BoIS Sommarens stol Långcykling 2

Liknande trådar