Ahhh... Winnerbäck när vinden ven över Pårtes sluttningar förra sommaren. Hade tyvärr inga bra ljudböcker då, men jag hade inte tackat nej till en god Torgny Lindgren om kvällarna.pal2; sa:Jag kanske svär i kyrkan nu men senaste vandringen provade jag att i stället för en bok att läsa på kvällen så hade jag med mig en MP3-spelare med en CD-bok att lyssna på. Det var inte dumt alls att lägga sig att lyssna på när man krupit ner i sovsäcken. Visserligen kan det vara skönt att lyssna på ljuden runtomkring utanför tältet men när man ska sova kan det bli lite störande rent ut sagt upplever jag.
Om man gillar böcker så kan man med fördel köpa någon pocket begagnad på loppis, eller riva ut pärmarna ur en inbunden. Fördelen med en pappersbok visade sig tydligt när en vandringskamrat hade tagit fel flaska i garaget och fått med sig tändvätska istället för T-röd till sitt spritkök. Han var måttligt konfunderat efter att "spriten" släckt de första tre tändstickorna, men när jag gjort en veke av de första sidorna av min skruttiga bok, lyckades han koka sig vatten för kvällen. Tacka vet jag gas, där är det ingen risk att man råkar ta t ex en kaviartub istället för gastuben...