Ditt inlägg var egentligen inget som upprörde mig speciellt men med inspiration från Stores både informativa och välformulerade inlägg råkade det bli symbol för alla som nödvändigtvis måste diskutera det som ligger på gränsen. Eftersom du nu, delvis oförtjänt, kände dig så utsatt får du ett svar.Har aldrig vetat att kunskapen om hur man gör något är fult eller olagligt utan jag trodde att det är själva handlingen som möjligen är olaglig.
Kunskapen är inte olaglig. De allra flesta av oss som är stammisar här vet också i detalj hur man går tillväga men varför inte välja ett lämpligare forum att att diskutera sådant som ens tangerar gråzonen? På så sätt behöver inte Utsidan bli lidande av det.
Nu är du förmodligen egentligen inte så upprörd över min gamla trista ouppdaterade hemsida som du låtsas, utan försökte snarare att attackera mig personligen, men som andra välinformerade redan berättat för dig så har information om kameraplaceringen funnits hos den statliga myndigheten Vägverket ännu längre. En poäng i sammanhanget är dock att eventuella övertramp jag gör på min hemsida drabbar åtminstone bara mig själv som sajtansvarig.Däremot kanske jag anser det balanserar på gränsen om man på sin hemsida talar om var hastighetskamerorna på vägarna är placerade. Känns nästan som att man uppmanar folk att köra för fort mellan kamerorna oavsett om man skriver att man inte tar något ansvar etc etc.
För övrigt är jag övertygad om att nykterhet, synliga poliser, säkrare vägar, bättre tränade fordonsförare och hastighetsgränser som upplevs som motiverade gör betydligt mycket mer för trafiksäkerheten än automatiserat bötesutfärdande men den diskussionen hör ju inte heller hemma här.