Det verkar som om vissa modeller kan hantera 500 filer. Nån som vet vilka modeller?
Antal tiles som en Garmin kan hantera: se https://support.garmin.com/sup ... 00000000000}
Det verkar som om vissa modeller kan hantera 500 filer. Nån som vet vilka modeller?
Terrängkartan är färre. Vet inte exakt hur många.
Kollade lite på egen hand
XXL säljer just nu Garmin GPSMap 64st för 2899 kr. Kan det vara nåt?
Lite mer pillande: Glaciärer och sankmarker ser OK ut, buffern runt höjdkurvetexterna har samma färg som bakgrunden, vandringleder finns med, alla punktsymboler fungerar, alla vägar och järnvägar med tunnlar, underfarter och överfarter ritas i rätt ordning.
Söker en karta som kan köras off-line över Paradiset-Hanveden (på sikt fjällen) och har med även de stigar som inte är markerade på deras kartsida.
Om du inte redan köpt en navigator.
eTrex 30 x är riktigt bra. Liten. Batterisnål. AA-batterier.
Jag får ut ca 20 timmar kontinuerlig användning ur 2 laddningsbara AA. Och det är inte svårt att ha med sig fler att byta med.
Den medföljande kartan är så bra att jag inte brytt mig om lantmäteriets till den.
Jag använder Bengts (lantmäteriets) kartor i mobilen (samsung galaxy s3), fjällkartan och terrängkartan, oryxmaps. Backup, den har jag ju ändå med mig. Har dom även i en surfplatta (samsung galaxy tab s), bra vid planering med den större skärmen.
Den medföljande kartan i eTrex 30x för västra europa är likvärdig med terrängkartan, åtmindstone i Umeåtrakten där jag provat.
Har under många år använt Kartex för att skapa kartor för utskrift i A3, jag har hämtat waypoints (runt 500-600) via Garmin Astro till kartan, lagt till ev nya vägar samt lagt på ett rutnät 1km x 1km.
Nu när lantmäteriet har släppt sina kartor fria så letar jag efter ett vettigt relativt enkelt program som kan göra samma saker som jag gjorde i Kartex.
Har provat Qgis men det är rätt krångligt program att komma igång med.
Intressant John. Kan du publicera några jämförande kartutsnitt?
Thure
Etrex har en funktion för att spara en bild av skärmen i minnet. Sedan kan du ansluta en dator och ladda över bilden.Jag måste nog i så fall fotografera skärmen på navigatorn.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lantmäterikartor i BSB format | Navigering | 2 | ||
Inplastade lantmäterikartor | Navigering | 14 | ||
Tycker det börjar likna nåt | Navigering | 13 | ||
OPTIMALA NAVIGATORN 2002 börjar ta form- | Navigering | 3 |