Tack för alla jättebra tips och insikter! Verkligen kul att få insikt i de olika tillvägagångssätten och stilarna som olika människor föredrar. Jag har gått och grubblat över huruvida jag vill överleva helt på egen hand vart i naturen jag nu kan tänkas vilja gå, eller om jag vill köra superminimalistiskt och bo och käka i hyttor. I slutändan känns det som jag vill köra nån slags blandning. Inte riktigt taliban nog att köra SUPER ULTRA LIGHT WEIGHT på allting och kapa skaftet på tandborsten, men jag har lånat mycket idéer och inspiration från dessa nya filosofier. Tror jag vill köra på "scoutcamping inspirerad av ultra light". Bekväm och förberedd men modern och redo att experimentera.
Har ni fler tips och erfarenheter att dela med er så dela gärna med er!
Ska se om jag kan skicka lite bilder och rapporter när jag väl kommit iväg i sena juni. Skönt community på detta forum. Trevligt att råkas!
Kul att du hittat bra inspiration här. Bra ansats du lutar åt tycker jag. Ronald turnbull som skrivit den trevliga boken "Book of the bivy" föreslår att man kör en natt i bivy och sedan torkar upp nästa kväll med en god pint på puben.
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2