Hejsan,
Planerar att vandra över Österrike och Slovenien i sommar på ungefär sex veckor (långdistansled E6). Behöver införskaffa lite utrustning och tänkte att det skulle vara trevligt att vandra så lätt som möjligt. Har läst en del och hittat en del bra grejer, men de är rätt dyra. Undrar om ni har tips på billigare grejer som kanske är lika bra och lätta? Eller om det finns sånt jag borde byta av det jag redan har? Tror jag behåller de tunga kängorna både för att de är så bekväma och för att det blir mycket läskiga bergsstigar som kräver bra fotfäste.
Jag har redan
Kängor...........Scarpa Trek Pro..........1600g
Skor................Nike Free Run 2..........266g
Skaljacka......Tierra Whitehorn..........650g
Funderar på att investera i
Ryggsäck......ULA Circuit...........................1130g.....2150 kr
Sovsäck........Cumulus LightLine 200......532g.......1460 kr
Tält.................Tarptent Moment.................810g.......2060 kr
Underlag......Therm-A-Rest Z Lite Sol.....410g.......390 kr
Total basvikt (ryggsäck, sovgrejer, tält): 2.88 kg
Funderar på vandringsstavar. Är det en bra idé? Vilka är bra märke/modell? Andra tips?
Tack
Planerar att vandra över Österrike och Slovenien i sommar på ungefär sex veckor (långdistansled E6). Behöver införskaffa lite utrustning och tänkte att det skulle vara trevligt att vandra så lätt som möjligt. Har läst en del och hittat en del bra grejer, men de är rätt dyra. Undrar om ni har tips på billigare grejer som kanske är lika bra och lätta? Eller om det finns sånt jag borde byta av det jag redan har? Tror jag behåller de tunga kängorna både för att de är så bekväma och för att det blir mycket läskiga bergsstigar som kräver bra fotfäste.
Jag har redan
Kängor...........Scarpa Trek Pro..........1600g
Skor................Nike Free Run 2..........266g
Skaljacka......Tierra Whitehorn..........650g
Funderar på att investera i
Ryggsäck......ULA Circuit...........................1130g.....2150 kr
Sovsäck........Cumulus LightLine 200......532g.......1460 kr
Tält.................Tarptent Moment.................810g.......2060 kr
Underlag......Therm-A-Rest Z Lite Sol.....410g.......390 kr
Total basvikt (ryggsäck, sovgrejer, tält): 2.88 kg
Funderar på vandringsstavar. Är det en bra idé? Vilka är bra märke/modell? Andra tips?
Tack