Långa armar

Re: Samma problem här

Ett tips:
Har ung. samma kroppsfigur som du, jag har trivts bra i min Klättermusen Megin i sju år.
/Stina

Patagonia, Ice Nine Jacket

JAg har Patagonia, Ice Nine Jacket (trorjag??!!) Den e bra ( dyr men snygg) har långa armar och bra passform tycker jag. Om man av en händelse ska till USA eller känner någon som ska dit kan man hitta billiga PAtagonia kläder där (extremt billiga om man går på outlet affärer köpte skid brallor + en vind/regnjacka lättare än goretex för totalt 900 kr.....:)

kanske Arcteryx eller klättermusen.

Hej!

Har samma problem. Håller på en hel del med klättring och då vill man ofta ha tighta jackor. jag kollade runt en del för något år sedan och två alternativ var klättermusen GRIM och Arcteryx alpha. Klättermusenjackan satt bäst, men jag gillade inte riktigt färgen. Arcteryxjackan hade nog varit perfekt i S, men ärmlängd i M.

Nu hade jag dock tur och vann en Arcteryx alpha i tidningen Bergsports fototävling :) så jag slapp fundera mer. Jag valde M, men den är lite bylsig. Klart värt att prova dock.

Ett alternativ kan annars vara en cykeljacka. De brukar vara tighta, men endast ha fickor på ryggen.

MVH, Smala Fredrik

NIP

Fjällräven har en jacka som heter Nip och som enligt reklamen ska ha bra passform, vara tajt samt ha extra lânga armar för att kunna ta extra lànga skidtag med stavarna...

Mvh / Mats

Hej!

Är själv över 2 meter och den jacka jag trivs i som både är bra ärmlängd på och inte extrembylsig är Norrönas Trollveggenjacka i storlek XL. Hållbar är den dessutom :)

/Martin

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg