• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Lagom och mellan=Vem blir glad av det?

Ja okej då, det lockar väl inte så mycket att kolla på TV...

Var min lista provocerande nog?
Eller för svensk och lagom/mellan?

thomas

Det är väl inget fel med det egentligen. Jag föredrar lagom och mellan av det mesta. Tillräckligt av resten.

Det är väl därför du vill ha eldfängda trådar i forumet, så där lagom och om det blir för elakt så är det bara att logga ut och ta ett glas mellanmjölk. Kalla inte mej för ljummen svensk nån mer gång för då ska du få se på finskt temperament!
Det märks att du bor i Stockholm och aldrig sovit under tarp i full snöstorm medans vargarna ylar ett par meter bort!

Jag har just sett Starke man på SVT, jag är glad jag överlevde. kan inte bestämma mig för om det är dålig satir eller dålig dokumentär

Verkligheten överträffar ofta dikten, mutor, bedrägerier och amerikanska spioner. Kungen avslöjas med byxorna nere och riksdagskvinna åker på bjudresa och pratar gott om oljebolagen som förväntat. Starke man finns i alla kommuner. Spelar ingen roll om slipsen är blå eller röd....

Verkligheten överträffar ofta dikten, mutor, bedrägerier och amerikanska spioner. Kungen avslöjas med byxorna nere och riksdagskvinna åker på bjudresa och pratar gott om oljebolagen som förväntat. Starke man finns i alla kommuner. Spelar ingen roll om slipsen är blå eller röd....

I södra Sverige finns även de med brun slips. Man kan tycker att grön, blå och röd är lagom många färger att välja på

Det är väl därför du vill ha eldfängda trådar i forumet, så där lagom och om det blir för elakt så är det bara att logga ut och ta ett glas mellanmjölk. Kalla inte mej för ljummen svensk nån mer gång för då ska du få se på finskt temperament!
Det märks att du bor i Stockholm och aldrig sovit under tarp i full snöstorm medans vargarna ylar ett par meter bort!

Jag har faktiskt inte kallat någon för "ljummen svensk" som du kanske ser om du läser inlägget lite noggrannare. Att jag bor i Stockholm (Sollentuna mer exakt) krävs det knappast någon list att räkna ut. Det där att ligga under tarp medans vargarna ylar är knappast min melodi. Det låter inte som någon lagom mellanupplevelse alls. Trots min lagom "provocerande" lista nappade inte särskilt många (om någon). Lagom eldfängt tycker jag är kul. Annars följer jag ditt råd, loggar ut och tar en mellanöl (jag har slutat med mjölk).;)

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg