• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Lagom och mellan=Vem blir glad av det?

döfödda provokationer...

Nu är det väl LITE andefattigt på denna tråd?

Jag hoppades (bara väntade) på att någon kunde få ur sig något provocerande eller nytänkande, men nehej då! Så kommer då äntligen det förlösande ordet: ABSOLUT. Då måste jag ju bara reagera. Men nehej. "Skvallerbytta" och "precis", det ju lite lagom ljumma svenska reaktioner. Om ingen reagerar mer eldfängt så är det bara att inse; svenskheten sitter där. Vi är LAGOM och MELLAN.
Det är väl inget fel med det egentligen. Jag föredrar lagom och mellan av det mesta. Tillräckligt av resten. ABSOLUT är inget jag egentligen gillar, alldeles för renlärigt.

Ha det

thomas

Ska du provocera så gör det ordenligt.

1. Det finns lagom med vargar om alla honor får 10 ungar var i Värmland
2. En tarp är precis lagom att ha i en storm

;)

Okej!

Ska du provocera så gör det ordenligt.

1. Det finns lagom med vargar om alla honor får 10 ungar var i Värmland
2. En tarp är precis lagom att ha i en storm

;)

1. Jag bor i Stockholm och skiter i vargarna!
2 . Jag vet inte vad en tarp är, låter som ett taskigt tält!
3. Jag paddlar inte min kanot, jag trampar den.
4. Jag tycker att alla klätterleder bara skulle namnas efter Disneyfigurer.
5. Jag skiter i kompassen den är obsolet, nu gäller GPS.
6. Jag finner ingen anledning att ha en hund om jag inte kan ha den lös någonstans.
7. Jag anser att det det finns ett sjukligt intresse av knivar på utsidan.

Blev ingen förbannad? Måste jag vara ännu tydligare?

GPS? vadå för. har man inget lokalsinne ska man stanna i sturegallerian

Jag är hemma och sjuk, vad är din ursäkt:)

Vadå ursäkt? I Sturegallerian behöver inte ens jag GPS (eller kompass) bara en plånbok.

Nej jag har inget lokalsinne och det har ingen betydelse om det är Sturegallerian eller Växjö.

Det som var meningen att vara provocerande var att jag använder GPS i alla lägen och tycker att kompassen bara fungerar som debattkrut när "erfarna veteraner" ska plädera för hur puckade vi med GPS:er är, särskilt när våra batterier tar slut.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg