Jag "visste" i höjd med att jag googlade termen efter ditt förra inlägg.
Sen finns det ju ett och annat att säga om att läsa hela inlägg, och inte hänga upp sig på ett felaktigt hanterat ord. Om jag nu avslutar mitt inlägg med "Om du lägger lite tid på det kan du sannolikt få det snyggare för hand." jämfört med symaskin, så är det väl sannolikt att nej, jag vet inte den exakta definitionen av "tråckla", vilket är helt ok att påpeka, men då behöver du kanske inte *också* klaga att det minsann inte går att få det bra om man "tråcklar".
Inte hjälpsamt, och inte trevligt.
Eh, nej, det har stor betydelse om den pågående negativa miljöpåverkan under dens livstid är större än den miljömässiga kostnaden av att tillverka och transportera "en ny tröja" till TS dörr, per ditt förslag.
Hej. Föreslå inte då att han ska tråckla.
Fleecens livslängd närmar sig konsummärket (evighet). Polyester är inte nedbrytbart. Dvs miljöpåverkan kommer fortgå ad infinitum. Vilket jag påpekade i mitt förra inlägg. Energiåtgång kan inte jämföras med konstamt förgiftande av havet. Kan du inte förstå skillnaden på dessa storleksordningar rekommenderar jag en grundläggande bok i ekotoxikologi.