Bra om man vet var man ska läsa
Jag är lite ny här och tycker att det händer inte så mycket på forumet. Få nya trådar, och även många trådar med bara få svar. Det lockar ju inte (ny)folk och man får då inte heller bra respons/info. Själv är jag inte alls intresserat i 'välj din kniv' och 'gissa var jag är i stockholm' och de två trådarna är ju nästan de enda som lever.
Att sökfunktionen funkar dåligt hjälper inte heller att jag kommer nyfiken tillbaka. Dessutom är jag ofta på långtur (med tält os) och att kolla/svara Utsidan på mobilen är mer ett straff än ett nöje.
Jag är också mer en cyklist än en fjällvandrare och Utsidans cyklingforum är nästan död så jo, då finns det inte så mycket som lockar mig till forumet.
Men stämningen är bra och det finns mycket kunskap här, så jag läser ändå gärna några trådar
Facebook har jag förresten inte, usch vad hemskt tycker jag.
Jag tycker att forumet berikar och det knepiga med ämnena/trådarna blir när diskussionen om kängor glider över i löparskor...att hålla sig till ämnet har vissa svårt för.
Men, oftast läser jag det som jag för tillfället är intresserad av, eller vill veta mer om. Så, innan jag köpte en kamera läste jag det mesta under Foto, och landade i en handfull kameror som jag kunde tänka mig köpa för att ha med på vandring. Jag köpte sedan en kamera då den var nedsatt, tur för mig.
Reseberättelser, eller andra berättelser, tycker jag är kul att läsa. Jag håller själv på att skriva om en vandring i Muddus...vet att det finns en förväntan på att jag ska skriva den klar (Lugn...det kommer!)
Sedan har jag tänkt att skriva om en vandring i Lunndörrsfjällen...kanske blir julskrivandet, vad vet jag.
Det är färre troll som skriver här, så det är bra. Inte heller så mycket personliga angrepp i inläggen. Sådant får man nog av på exempelvis FB.
Jag är inte på Utsidan med min mobil, om jag inte ska läsa någonting nytt. En stor skärm är det som gäller, alltså stationär eller bärbar dator om man ska skriva ett blogginlägg eller länka in en bild i forumet..
När det gäller cykling och diskussioner kring det tycker jag happyride.se är riktigt bra. Men där finns också troll.
En bra sak med forumet på Utsidan är att man kan skapa nya ämnen/trådar.
Det här med nischade ämnen gör det bara charmigt. Jag läser inte allt i "Välj din kniv", men jag kan kika lite ändå, om det är så att jag är ute efter en ny kniv.
Så, sammanfattningsvis tycker jag att forumet är bra, ta bara allt om att torka mat själv. Det är en guldgruva med information och recept mm.
Reseskildringar tycker jag är intressant liksom artiklar där folk verkligen nördat ned sig i ett ämne såsom kartor eller annat.
Jag kommer att fortsätta att i princip dagligen gå in på Utsidan.se och forumet.