Lättpackarträff i Göteborg?

Vi var fyra tappra själar som dök upp i den trivsamma lokalen på IT-universitetet och diskuterade fjällvandring i allmänhet och kanske i synnerhet hur man kommer ner i vikt på ryggsäck och kläder. Ingen av oss är väl direkta Ultralättpackare (UL), utan snarare som Ulf sa Comfortlättpackare (CL) :)

Prylar som förevisades (som jag kommer ihåg....):

* Klättermusen Liv duntröja
* Marmot Ion vindjacka
* Deuter ACT Lite 50+10 ryggsäck
* Exped Synmat 7 upppblåsbart liggunderlag
* I tråden tidigare nämnda regnponcho
* Haglöfs Intense Series vindjack och byxor

Som synes inte så mycket UL, mest CL.....

Jag tycker det var kul att sitta och utbyta erfarenheter om packning, mat och annat och ser fram emot fler tillfällen kanske med lite bildvisning från sommarens/höstens aktiviteter senare i år!

/Larss, fjällsugen!

Det var både trevligt och givande, och det handlade ju som sagt inte bara om lättvikt. Och vi var alla överens om att göra det igen, men tänkte vi kan vänta tills efter sommaren när vi kanske provat på något nytt eller lärt av oss någon ny erfarenhet.

Återkommer mao...

/Kalle

Vore trevligt med en lättpackarträff i slutet av sommaren. Kanske i samband med lite utfliykt. Kul att testa och känna på prylar i fält.
Kan bidra med bl a lite hemslöjd, som ryggsäck samt moddade småpryttlar.

Extrem nybörjare som efter en tur snabbt konstaterade att lättare och mindre packning alltid kan vara trevligt. Skulle uppskatta om det blev en till lättpackarträff inom en överskådlig framtid, om intresse finns givetvis. Min egen packning är inte särskilt komplett, skaffar lite efter hand. Har i varje fall inskaffat ett optimus crux lite som väl ändå får falla under någon slags lättpackar-kategori :)

Lättpackarträff igen...

Bra att du tog upp det igen! Det var ju stort intresse i somras men vi var inte så många som kunde då. Och för min egna del har det blivit några nya lätta saker i sommar, bland en GoLite Pinnacle ryggsäck på 76L som väger ca 700g och den funkade riktigt bra! Även ett GoLite regnställ införskaffades. Det har inte testats lika mkt dock. Kan berätta mer om det på träffen.

Vet inte om folk reagerar bättre på en ny tråd eller om vi kan fortsätta här i den gamla men vi försöker det.

I och med att skolar och jobb kommit igång så gissar jag helg nog funkar bäst. Så vilka lördagar och söndagar(kanske bästa dagen) funkar för er i september?

För min del fungerar:
6, 7 utan problem. 13-14 fungerar nog, om de inte gör det fungerar 27-28 eller tvärtom. Skall upp och gå jämtlandstriangeln en helg i sept. Sedan fungerar den 21 med.

/Kalle

Jag kunde inte tidigare i somras men är gärna med på en lättpackarträff i september. Kan de flesta helgerna nu i september. Dock inte helgen den 20-21 sep. Har införskaffat mig en haglöfs lim 55 så den kan jag ta med då. Har kanske några till saker jag kan ta med.

Nu är det bestämt att vi åker upp sista helgen i september så för mig funkar de klart bäst med helgen innan och söndagen den 21:a september. Skall vi ta lite på eftermiddagen? runt 14-15?

Vilka mer blir det? Och var skall vi vara, jag kan alltid ordna så vi kan vara på jobbet som förra gången men det var ösnkemål om att ta det som en liten picknick eller iaf utomhus på gnt sätt. Förslag?

Nu är det bestämt att vi åker upp sista helgen i september så för mig funkar de klart bäst med helgen innan och söndagen den 21:a september. Skall vi ta lite på eftermiddagen? runt 14-15?

Vilka mer blir det? Och var skall vi vara, jag kan alltid ordna så vi kan vara på jobbet som förra gången men det var ösnkemål om att ta det som en liten picknick eller iaf utomhus på gnt sätt. Förslag?

Hade ju gärna varit med på en sån här träff... men den 21 sep kan jag inte... bortrest den helgen. Helgen innan skulle passa mig bäst.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg