Lättpackarträff i Göteborg?

Skoj vi verkar bli ett litet gäng. Fyra har svarat på pollen än så länga plus att polarn också hänger på så vi blir minst 6 st. Måndag verkar funka för alla så det kör vi på, kl 18:00.

Har fått ok att vi kan vara här på jobbet, adressen är Forskningsgången 4, vån 4. Inte hundra på att dörrarna in kommer vara öppna kl 18, men i så fall sätter jag upp en lapp med mitt nummer så är det bara slå en pling så kommer jag ner och öppnar.

Enklast att ta sig hit om man inte cyklar eller åker bil(det finns gott om parkeringar) är att ta buss 16 till hållplats Lindholmen. För mer detaljer kolla in denna sida, http://www.ituniv.se/index.php?option=com_content&task=view&id=80&Itemid=123 Det är i hus Svea vi kommer vara, det jämte hus Patricia som är det som är utmärkt på kartan.

Och plocka gärna med lite prylar som vi kan titta och testa. Jag tar med en poncho som jag köpte förra året och min Deuter rygga. Ngn som har en GoLite Pinnacle eller deras regnkläder, Vriga och Reed? Funderar på att köpa dessa....

Vad har ni andra att ta med?

/Kalle
 
Är det någon som kommer att ha med ett tarptält?
Hade vart kul att se några olika tarpar och få idéer.
Det enda lätta jag har är Primus brännare mod Ti och även den är nog för tung för er lättpackare :)
 
Tyvärr...

Kan jag inte delta ikväll, även om jag hade "anmält" deltagande. Bilskrället har lagt av, så det att laga bromsar ikväll istället för att klämma på utegrejor...... Kul, Jättekul....

Jocke
 
Samma här...

...fast det är mer bristande lust/ork samt att jag mssat att sonen ska vara hos mig.
För er som såg fram emot att känna på mitt Cloudburst kan jag trösta er med att skiten (ja, skiten) spruckit i sömmarna på tre (3) ställe efter fem fältnätter, sammanlagt tio uppsättningar. Inte mycket att lockas av m a o.
Att det är sömmarna som gått o inte det känsliga silnylonet får mig att tänka att mitt första intryck, "vilka kassa o sneda sömmar", var helt riktigt. Får se hur en reklamation funkar hos mr Shire.
 
Jag har med mig min lättvikts poncho, en deuater rygga som är relativt lätt samt en vindjacka. Lars som kommer men inte skrivit här tar med sin klättermusen dunjacka och en vindjacka. Ulf har med sig några prylar med, kommer inte ihåg exakt.

Så tyvärr blir det inte jätte mkt saker men vi får prata erfarenheter annars.
 
Oj, bara 6 minuter kvar till träffen... jag hinner nog inte ut till Lindholmen. Men är gärna med en annan gång. Jag vet inte om mina prylar är lättvikts, men det kan nog vara roligt ändå att få kika på varandras grejer. Och jag tror jag vet ett antal fler personer som är intresserade med, så säg bara till!
 
Ojdå...

...fast det är mer bristande lust/ork samt att jag mssat att sonen ska vara hos mig.
För er som såg fram emot att känna på mitt Cloudburst kan jag trösta er med att skiten (ja, skiten) spruckit i sömmarna på tre (3) ställe efter fem fältnätter, sammanlagt tio uppsättningar. Inte mycket att lockas av m a o.
Att det är sömmarna som gått o inte det känsliga silnylonet får mig att tänka att mitt första intryck, "vilka kassa o sneda sömmar", var helt riktigt. Får se hur en reklamation funkar hos mr Shire.

Jag som sitter och vrider och vänder på om deras Double Rainbow är ett bättre val än ett Lunar Duo.

Hoppas det är ett produktionsfel och att reklamationen går snabbt och smärtfritt.
 
Hoppas det är ett produktionsfel och att reklamationen går snabbt och smärtfritt.
Jag hoppas o tror det samma men får säga att från start har Cloudburst varit rätt oimponerande. Sneda sömmar o ett väldigt "hemmagjort" intryck. Jag vet att ULprylar inte tål att slitas men ärligt talat? T o m ena fickan för småprylar har släppt... "Made in USA" som de använder som ett slags lockbete ska tydligen bara locka amerikanska patrioter, inte borga för någon kvalitet.
Vi får ser hur det går, ursäkta kraftig OT....
 
Senast ändrad:
Ja då har man vart och fått nya idéer........Ett trevligt gäng som jag mötte på.
Himmel vad tunga grejor jag har :)
Vindjackor och regnkläder går att få betydligt lättare fick jag se. Duntröjan var också ett bra inslag som tåls att tänka på vid nästa inköp.

Mat tipsen var också värdefullt för mig som får bära den mesta maten.

Hoppas att det blir fler ggr.

Tackar så länge.

Morgan
 
Liknande trådar

Liknande trådar