Så här ligger landet just nu:
Mina Salomon har jag lämnat tillbaka, de var för små helt enkelt.
Jag provade ett par 10 och de verkade kunna fungera med tunna strumpor (jag har ett par andra Salomon i 10,5 som jag är nöjd med) men efter att ha gått runt med dem ett tag på jobbet märkte jag att de faktiskt var för små. Och 10,5 är slut i alla butiker jag kollat.
Så jag köpte ett par Ecco Receptor X-treme (svarta).
Motvilligt, jag har har aldrig varit så där stormförjust i Ecco, men man är inte sämre än att man kan prova igen.
Snygga skor, men jag kommer lämna tillbaka dem också.
Anledningen till det är att jag inte upplever dem som skönare i värme än ett par vanliga träningsskor.
Jag tillbringade halva dagen i dag med att ha Ecco på ena foten och mina gamla Acics löparskor på den andra foten. En svart sko och en vit sko...
Jag upplevde ingen skillnad i ”luftighet” och värme trots meshen på Ecco.
Kanske hade det varit skillnad om jag rört mig utomhus i en miljö med lite vind som kunnat blåsa på fötterna.
Huruvida de torkar snabbt efter att ha blivit blöta vet jag inte, svårt att testa en sådan sak och sedan lämna tillbaka om man inte är nöjd.
Jag kommer jaga ett par Salomon 10,5 eftersom de känns luftigare och dessutom är innersulan lös, vilket gör att man kan torka den för sig. På Ecco är den limmad och man måste rycka loss den.
Synd bara att just dessa Ecco är snyggare. Salomon är lite för lika vanliga hikingskor för att fungera perfekt i en del av de jobbmiljöer jag rör mig i.
[Ändrat av mipert 2007-06-20 kl 23:38]