Jag har läst Jörgens båda svenska böcker (http://www.fjaderlatt.se/p/our-books.html) för några år sedan, och sedan dess anammat många av hans idéer. Något som jag ännu inte lyckats med är skorna. Då jag började vanda köpte jag ett par rejäla Meindl-kängor för dyra pengar. På de vandringar jag använt dem har jag hela tiden känt att de är lite klumpiga, och jag tycker att Jörgens råd låter lockande även här. För ett par år sedan köpte jag ett par låga Salomon-skor som jag använt på några vandringar. De är sköna och har stabil sula, men problemet är att de är alldeles för tjockt vadderade. Det tar alltså väldigt lång tid för dem att torka.
Min fråga inför säsongs vandringar är alltså var man hittar den typ av skor som nämns i fjäderlätt-böckerna? Det ska alltså vara låga skor med en stabil sula, och med en överdel som släpper igenom det mesta åt båda hållen. Sandaler känns lite väl extremt och exponerat för att vara aktuellt.
Min fråga inför säsongs vandringar är alltså var man hittar den typ av skor som nämns i fjäderlätt-böckerna? Det ska alltså vara låga skor med en stabil sula, och med en överdel som släpper igenom det mesta åt båda hållen. Sandaler känns lite väl extremt och exponerat för att vara aktuellt.