Lätta regnplagg

Hillebergs vävar är ganska tunga för att vara silnylon. Sömtätningen är dock inga problem. Min jacka är en kombination av tejp som värms på plats för membranvävarna och badrumssilikon utspädd med ren bensin som penslats på silnylonet. Funkar bättre än McNetts tätning för silnylon.

Jörgen

NUI; sa:
Hillebergs vävar är ganska tunga för att vara silnylon. Sömtätningen är dock inga problem. Min jacka är en kombination av tejp som värms på plats för membranvävarna och badrumssilikon utspädd med ren bensin som penslats på silnylonet. Funkar bättre än McNetts tätning för silnylon.

Jörgen

Shit, vad grejjer du pysslar med... Hur kommer du på allting?!

Du borde skriva en bok.

^_^; sa:
NUI; sa:

Jörgen

Shit, vad grejjer du pysslar med... Hur kommer du på allting?!

Du borde skriva en bok.

Har jag en bergsäker köpare så skall jag tänka på saken :)

Jörgen

Nordesjö; sa:
NUI; sa:
^_^; sa:
Du borde skriva en bok.

Har jag en bergsäker köpare så skall jag tänka på saken :)

Tänk bara på att det är en helsikes massa jobb att skriva en bok. ;)

Absolut inte om man skapar en vi-känsla kring projektet och arbetar proaktivt med teambuilding som syftar till att engagera breda grupper för något de ser som en meningsfull expansion av sin egen jag-känsla...öh, eller något.

Jörgen

Re: Lätt regnställ

europa12; sa:
KLAGER; sa:
Annars kan man väl spreja impregneringsmedel direkt på huden, svårt att få det lättare.
Underbart! Äntligen ett vettigt förslag som borde uppskattas av alla microgramjägare.....Mvh.europa12

Har lite svårt att förstå fördelen eftersom huden ju är vattentät. Det blir ju flera microgram i onödan. Huden andas ju faktiskt också, på riktigt.

Jörgen

Köpte ett par Marmotbyxor och är helnöjd. Valde bort hela blixtlås, brallorna ligger i ständig beredskap i väskan så de får inte ta för stor plats.
Funkade även på fjällvandringen i förra veckan, tålde 20 sek-m vind m medföljande regn utan att svikta :)

Byxorna, är det också av modell essence eller är det precip ni menar!? Hittar inte byxor av modell essence nånstans!? Kanske får jag leta hårdare.
[Ändrat av Gohan 2006-09-29 kl 10:07]

Jag hittar inte heller byxorna nånstans... Kostar byxorna bara 400 kr? Jackan kostar ju typ 1400kr på Addnature, och det sägs att hela stället går på 1800 spänn.

Det är nog Precip-brallorna, om inte Utemagasinte har fått testa nån helt ny produkt som ännu inte finns på marknaden.
Men priset låter ju konstigt eftersom Precip-byxan kostar 700 och inte 400.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jogel Bra lätta regnbyxor? Med många fickor. Kläder 24
Borgafjäll Stadiga och lätta skor åt stadig karl. Kläder 11
Cuba Cola Lätta tält/stugskor - tips från dig Kläder 19
Silver Fang Lätta och höga vandringskängor Kläder 24
Stefz Lätta dunjackor som förstärkningsplagg? Kläder 27
DrJ Tips på lätta vandringskor/kängor? Kläder 7
såg letar efter lätta o svetvänliga regnkläder Kläder 6
Davva2 Nu överger jag lätta meshskor Kläder 25
joanna AKU Cresta versus Garmont Vetta... eller någon helt annan scramblingskänga? Kläder 1
G.S Lätta&tåliga skalbyxor med fullzip Kläder 13
edstorm Lätta membran-byxor för fjällvandring - Haglöfs LIM, Electron etc Kläder 14
hannulan Lätta o vattentäta tumvantar Kläder 12
Thrashback Lätta och smidiga vinterskor, behöver tips Kläder 0
Smogz Lätta halvhöga läderkängor utan goretex?? Kläder 29
Offshore4ever Erfarenheter av lätta skaljackor Kläder 15
MrStrumpan Byxor: Lätta, Benfickor, Regntåliga Kläder 6
såg lätta skor för vandring Kläder 11
Ulvskog Lätta vandringskängor - Kauftipp Kläder 7
majjen Lätta gaiters Kläder 4
Karpaterna.se Lätta vandringsskor som inte suger vatten Kläder 29
Joakim Ambrosson Lätta sandaler Kläder 14
carl_ Lätta och varma handskar lagom för sommarfjäll? Kläder 54
majjen Lätta, torra kängor Kläder 23
nummeråtta Lätta sandaler... Kläder 7
nickeB Lätta byxor i Gore-tex Kläder 3
haskell Tips på lätta kläder önskas. Kläder 0
Olaa Lätta lägerstövlar, skor på vintern Kläder 5
Rerun Lätta sandaler? Kläder 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg