gorilla
Det blev till slut en gossamer gear gorilla för min del. Den känns riktigt vettig. Ska dock långtidstesta den för första gången i början på nästa vecka. Då kan jag jämföra den med en Osprey Talon 44 och en Granite gear vapor trail. Jag hade själv talonen under en period och den ventilerar bättre, har fler finesser än gorillan men gorillan har (verkar det som) starkare tyg, är lättare, har en ryggplatta som kan användas som del av liggunderlag/hängmatta system och har mkt större nätfickor. Den har vätskepåseficka och en liten inbyggd aluminiumram. Blir man riktigt biten av UL-tänket så kan man dessutom strippa ner den en del i vikt. Det känns dock som det kommer bli riktigt varmt med ett liggunderlag mot ryggen nu när man ska till varmare bredd grader.
En sammanfattning från backpacking light (medlemskap rekommenderas):
"Overall Rating: Highly Recommended
It’s rare to review a product with only minor flaws, and for those exceptional products, we reserve our Highly Recommended rating. The Gorilla is a perfect size for ultralight backpacking, for a wide range of trip lengths. Many of its components are removable, so it can readily be set up for individual trips and user preferences. This versatile pack can be stripped down to a 15.6-ounce (440 gram) frameless backpack for light loads, or built up to comfortably carry 25-plus-pound loads when needed. For the ultralight backpacker, this is one pack that will do it all."