Deras liggunderlag får en del kritik, men annars kan jag inte tänka mig att de gör sämre prylar än snittet.
Erik Normark kör på en Exped Lightning 45, och det verkar funka bra för honom.
Kolla på Youtube, eller fråga honom här på forumet.
Det enda jag tycker den ryggsäcken saknar är en meshficka, men det finns säkert som tillbehör.
Tack för att du uppmuntrade mig att kolla närmare på den. Förstår varför folk gillar den. Just för att bära har den ju alla funktioner som en vanlig, tyngre, vandringsäck har. Väldigt bra justeringsmöjligheter för att anpassa efter både bärare och last. Ospreysäcken jag provade kändes mycket skönare direkt när jag satte på den men efter en halvtimme med 12kg last så var Lightning överlägsen. Dessutom är det ju enkelt att justera den i farten om man blir trött efter ett tag.
Kommer sakna topplock dock. Och meshficka men det finns ju fästen så kan enkelt fixa. Har bestämt mig till 99%
Passar små personer bra, jag har inte ens minsta inställningen på kvinnoversionen. Måtten finns lätt tillgängliga på deras hemsida också!
Visserligen kom jag på varför jag inte tittat närmare på den tidigare: den är ju omöjlig att hitta inom min budget, speciellt om man behöver kvinnoversionen för att få en liten nog. Ser ut som att jag får spränga min budget helt enkelt.. 1200g mindre packning hela sommaren får ändå vara värt det. Hittade den 500kr under rekommenderat pris, får duga så.