Jag är oerhört trött på modenissarna som designar friluftskläder, de senaste åren ska alla regnkläder tydligen vara korta och då vågar ingen avvika från detta mönster. Jag letar efter en lätt regnjacka a la Marmot Precip som både är enkel att stoppa undan i packningen och som kan täcka en ej regntät utejacka eller kavaj. Förra sommaren provade jag säkert 10 lätta regnjackor och ingen täckte en vanlig kavaj. Alla slutade vid midjan... Jag tror att jag provade en Patagonia-som var aningen längre än de andra men inte tillräckligt...
Jag tycker att det i dagens överflödssamhälle är mycket märkligt att en sådan jacka inte tycks finnas...
Jag blir glad om jag har fel så om någon har tips på en halvlång-lång, lätt överdragsregnjacka, så vore det toppen. Tillsvidare fortsätter jag med paraply..
Ulf
Jag tycker att det i dagens överflödssamhälle är mycket märkligt att en sådan jacka inte tycks finnas...
Jag blir glad om jag har fel så om någon har tips på en halvlång-lång, lätt överdragsregnjacka, så vore det toppen. Tillsvidare fortsätter jag med paraply..
Ulf