Lätt o billigt 40-metersrep

Repsäck är annars ett alternativ om man inte vågar gå på gymmet med ikea-säck ;)
Stämmer nog när du säger det, vid sportklättring och inomhusklättring finns oftast ingen anledning att coila - bara ner i säcken och gör en knut på rätt ögla. Det är väl mest i trad-sammanhang man coilar?

Det är väl mest i trad-sammanhang man coilar?
Jag har slutat med det också... Är det singelpitch trad så funkar Ikea säcken lika bra som vid sportklättring. Om det är en klippa som man kommer fram till uppe på klippan och måste ta sig ned för klättringen (t ex Grönbrinksberget) så brukar jag bygga stand uppe på klippen, fira av i den, dra repet och sedan leda upp. Finns då inge behov till någon coiling. Påsarna som jag kör dubbelrepen i rymmer ett vanligt singel 60 meters rep, så skulle jag vilja ha en påse med mig ned så rymmer den fin fint i fickan.
Repsäck är annars ett alternativ om man inte vågar gå på gymmet med ikea-säck ;)
Jo, det förståss... Jag har själv för länge sen skitigt i vad andra tycker om att jag ränner omkring med Ikea säckar, billiga slitna T-shirts och 50kr byxor inköpta i Hong Kong, men jag har ändå förståelse att det finns mode klättrare som aldrig skulle våga synas bland andra utan sina Prana, Craft och Houdini kläder.

det finns mode klättrare som aldrig skulle våga synas bland andra utan sina Prana, Craft och Houdini kläder.

=)

Haha, bra sagt Mike!

Och det faktum att du använder Craft som ett exempel på klättermode bevisar ytterligare att du talar sanning!

Du har ingen koll på vad som är "inne" bland klättrare..

Jag klättrar i en Craft lager 2 tröja normalt sett :D
Men sen bryr jag mig inte om vad andra tycker och tänker om att det är Craft.

Jag har slutat med det också... Är det singelpitch trad så funkar Ikea säcken lika bra som vid sportklättring. Om det är en klippa som man kommer fram till uppe på klippan och måste ta sig ned för klättringen (t ex Grönbrinksberget) så brukar jag bygga stand uppe på klippen, fira av i den, dra repet och sedan leda upp. Finns då inge behov till någon coiling. Påsarna som jag kör dubbelrepen i rymmer ett vanligt singel 60 meters rep, så skulle jag vilja ha en påse med mig ned så rymmer den fin fint i fickan.

Jo, det förståss... Jag har själv för länge sen skitigt i vad andra tycker om att jag ränner omkring med Ikea säckar, billiga slitna T-shirts och 50kr byxor inköpta i Hong Kong, men jag har ändå förståelse att det finns mode klättrare som aldrig skulle våga synas bland andra utan sina Prana, Craft och Houdini kläder.

Haha! Så lät det inte när du var tvungen att tatta lite extra grepptejp till dina yxor förra veckan för att dölja det sista lilla oranga på handtagen *BUSTED* :)

/En annan IKEA-bag convert

Och det faktum att du använder Craft som ett exempel på klättermode bevisar ytterligare att du talar sanning!
Haha :D

Jag antog att det var inne för att jag såg en herrans massa svenskar som var på kurs i Sella som sprang omkring med Haglöfs säckar och tighta Craft kläder, varför nu man vill klättra i tights...
I och för sig så kanske de egentligen inga va nå klättrare? De sprang mest omkring, jag såg dem egentligen aldrig klättra särskild mycket. Det var nog friluftsledar elever, där någon enstaka av dem var klättrare.

Haha! Så lät det inte när du var tvungen att tatta lite extra grepptejp till dina yxor förra veckan för att dölja det sista lilla oranga på handtagen *BUSTED* :)
Hmm, man ska passa sig för att skoja med dig märker jag :) Jag försökte bara dölja faktumet att jag ville att mina yxor ska vara snygga för min egen del... Omvänd fåfänga? :)

finns det nån andrahandsmarknad för vintage ikea-kassar - dom med repfästena?
Ja, och inte mellanmodellen som har de fästena men flagnar så förbannat. Skit vilka skitkassar de var!

När ni säger repfästen, menar ni de korta handtagen då?
Där knyter jag mitt rep, funkar fint. Andra änden ligger fritt i botten.
Köpte ny säck på IKEA för bara några månader sen, och kunde inte se nån skillnad i konstruktion från de gamla, kanske har de redan insett ilskan hos klätterkomjunityt å gått tillbaks till ursprungsrepsäcken?

EDIT: LackRack var hur grym som helst, blir en sån till studion.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg