Lemmings
Även om lämlarna är ganska dumma så håller jag i alla fall med om att de är söta! Dock inte i den platta form som jag såg dem i uppe mellan Abisko och Kebnekaise för ca 2 veckor sen. Såg ingen levande lämmel men däremot zillioner små "lämmelkottar" överallt... Märktes helt klart att det varit lämmelår förra året och de måste ju ha haft lite att äta också eftersom maten kommit ut igen...
Tihi... Påminner mig om det gamla tv-spelet "Lemmings" där man får lära sig lite om lämlars beteende, dvs att de förmodligen inte tänker så mycket... I det spelet får man bygga broar och liknande för att lämlarna inte ska gå rakt i nån sjö eller utför nåt stup. Någon som vet om det går att få tag på till PC? Eller kanske rentav har ett gammalt SEGA att sälja..?carvingkimbo; sa:Helt riktigt. Vid lämmelår springer hela flockar ner i bäckar och drunknar, varvid vattnet således inte bör drickas, utan att kokas.
Även om lämlarna är ganska dumma så håller jag i alla fall med om att de är söta! Dock inte i den platta form som jag såg dem i uppe mellan Abisko och Kebnekaise för ca 2 veckor sen. Såg ingen levande lämmel men däremot zillioner små "lämmelkottar" överallt... Märktes helt klart att det varit lämmelår förra året och de måste ju ha haft lite att äta också eftersom maten kommit ut igen...