Hur kan du veta att andra inte har lika lång eller längre praktisk erfarenhet som du på det här området?Att debatera sådant helt utan egen praktisk erfarenhet och istället ser samma individer köra med någon sorts "härskarteknik" är vad jag ser som löjligt.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Lädersmörjning
- Trådstartare Sovmorgon
- Start datum
Relevans är redovisad praktisk erfarenhet och att ange källor om man har några. Att dölja sig bakom alias i internetforum och inte ange källor gagnar inte trovärdigheten oavsett om man t ex hävdar mångårig yrkeserfarenhet.
Numera kan inläggen dessutom vara från botar eller någon form av AI. Det hävdas t ex att inlägg från Elon Musks konto är skrivna av AI.
Att kalla någon löjlig slår bara tillbaka på den som skrev det om det nu var en människa.
Thure
Numera kan inläggen dessutom vara från botar eller någon form av AI. Det hävdas t ex att inlägg från Elon Musks konto är skrivna av AI.
Att kalla någon löjlig slår bara tillbaka på den som skrev det om det nu var en människa.
Thure
Hur kan denna tråd generera så heta känslor?!? Jag som såg fram emot att få gå på djupet när det gäller lädersmorning eftersom man så ofta läser råd som går emot varandra (tycker jag).
Personen och kursen som fyad nämnde ovan gissar jag är denna:
Baserad på nyckelorden "unik" och "25 000kr". Rätta mig gärna om jag har fel.
Vad jag undrar är hur mycket lädrets kvalitet spelar roll jämfört med smorningen (vare sig det är vax, fett eller lösningsmedelblandat).
Jag vandrar i "kängor" av tunt läder eftersom jag vill ha s.k. minimalistiska skor pga känslan. Men lädret är tunt som fan och förmodligen inte av bra kvalitet. Det brukar, när det är nyinsmort med lundhags tjärfett, klara en halvtimmes regn kanske. Sen läcker det igenom. Minns inte att mina gamla kvalitets Meindl kängor vätte igenom förrän efter nån dag.
Men så har också mina minimalistiska "kängor" (Realfoot Farmer) nubuck-läder. Håller det emot vatten sämre även fast man smörjt in det med vanligt fett? Har tjockleken av lädret någon betydelse?
Personen och kursen som fyad nämnde ovan gissar jag är denna:
Reportage - Kurs i skotillverkning, del 1 - Shoegazing
Bespokeskomakaren Janne Melkersson erbjuder unika kurser i skotillverkning där man som ensam elev får vara med under hela processen med måttagning, lästtillverkning, mönstertillverkning, nåtling, pinning, bottning och finishing av ett par skor åt en själv. Man får också prova på vissa av...
shoegazing.se
Vad jag undrar är hur mycket lädrets kvalitet spelar roll jämfört med smorningen (vare sig det är vax, fett eller lösningsmedelblandat).
Jag vandrar i "kängor" av tunt läder eftersom jag vill ha s.k. minimalistiska skor pga känslan. Men lädret är tunt som fan och förmodligen inte av bra kvalitet. Det brukar, när det är nyinsmort med lundhags tjärfett, klara en halvtimmes regn kanske. Sen läcker det igenom. Minns inte att mina gamla kvalitets Meindl kängor vätte igenom förrän efter nån dag.
Men så har också mina minimalistiska "kängor" (Realfoot Farmer) nubuck-läder. Håller det emot vatten sämre även fast man smörjt in det med vanligt fett? Har tjockleken av lädret någon betydelse?
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg