Då var vandringen avklarad.
Några snabba reflektioner, fjällen är balsam för själen! Att vandra i sin ensamhet och bara kunna slå upp tältet när man känner för det med makalös utsikt är otroligt rogivande
Vy skötte sig perfekt, tågen gick helt enligt tidtabell.
Bussgods till Saltoloukta fungerade utmärkt, jag postade matpaket ca 10 dagar innan jag skulle anlända och det var framme när jag anlände.
Saltoloukta är en pärla i fjällen, så mysigt att bo där några dagar och njuta av mat samt lugn och ro.
De flesta fjällstugor och värdar är lika fina, det är tryggt att ha dom längs vandringen.
Mindre kul var att jag hade köpt bussbiljett hos Flixbuss långt innan vandringen. Då fanns endast valet att köpa biljett från Ritsem till Gällivare för 621kr. Dom som köper nu kan boka Vakkotavare-Kebnats för 172kr.
172kr är ett rimligt pris så det är ju iofs bra.
Kvikkjokks fjällstation.. Brutal kontrast mot Salto. Det var verkligen ett otrevligt ställe med sur personal utan minsta servicemindness. Jag hade bokat där men skippade att stanna och tog mig till Årrenjarka istället.
Där fick jag en bra avslutning på vandringen i trevlig avslappnad miljö, bra boende och mycket god mat, rekommenderas!