Till gundj (Gunnar Djerf)
Gundj (Gunnar Djerf) skrev "Jag behöver inte din hjälp, behöver jag spåra så har jag världens bästa system för det till mitt förfogande"
Bra kompis! Använd systemet fullt ut men tro inte att ett system eller en metodik är säker. Den kräver ju männsikor som använder det och människorna bör ju förstå vad de gör.
Ex.
Du Gunnar har ansvaret i sökruta 3. Du söker och anser att rutan är genomsökt och säker på att den eftersökta personen inte finns där. Fine!
Då personer som ofta går vilse, går i cirklar (höger cirkel för höger hänta och vänster cirkel för vänster hänta) torde personen komma tillbaka till din ruta, rent teoritiskt.
Spelar det då någon roll om du då sökt din ruta? Tänker du vakta din ruta? hmmm. Missförstå mej inte, MSO är kanonbra. Men det finns svagheter hos alla system och metoder.
Om du inte förstår vad du ser, är du då till någon nytta för eftersökningen. OM du inte ser att spåren är 30 minuter gammal eller 5 dagar gammal, så kan du inte utesluta eller bekräfta närvaron på platsen.
Som sagt, dax att sluta titta och börja se.
Lycka till
mvh
Conny