I det här fallet vill jag inte få vatten på min kvarn, men den fria viljan raderas allt snabbare och det egna tänkandet liksom det personliga ansvaret och "säkerhetstänk" och "omtänksamhet" är ett snyggt förkläde med vilket fascister gömmer sig bakom och efter som de har så många medaljer, akademiska poäng och kompisar med de utvalda etc, så har de naturligtvis all moralisk rätt att begränsa livet för patrasket för deras egen säkerhets skull med hjälp av licenser, passerkort etc. Så hyggliga de är som räddar oss från att skada oss själva vilka hjältar! Ge dem ännu mera medaljer och priser så att de känner sig som de gudar de själva tror att de är hurra hurra samt taktfasta tramp mot det tusenåriga riket.....
eller?
Skall vi vända på detta tramset så krävs det just i stället att tex deltagare tar ett personligt ansvar för att de har nödvändiga kunskaper och att vi stöttar och backar varandra i att ha bra utrustning och kunskap utan att vara fördömande utan uppmuntrande. Hela tiden håller igång en pågående diskussion etc. Inför event och tur mm om vilka kunskaper och vilken utrustning som kan vara lämplig. Det skit samma om någon har svart bälte i rektalroll, som sagt om de knappt kan knyta skorna och peta näsan själva.
Tex har jag ju påvisat detta med vårt fina pontonsystem och som uppenbart räddat liv, men som de fascistiska säkerhetsivrarna skiter fullkomligt i. Om nu de hade lite säkerhets iver borde de ju visa lite intresse för detta, men nej....
På frukten av deras gärningar skall ni känna dem....