Ögonen är ju naturligtvis något som man måste vara oerhört försiktigt med, och testa sig fram försiktigt vad man klarar av. Jag har tvåveckors linser, vilket innebär att dom ska hålla i två veckor innan dom blir för dåliga och man slänger dom. Det är inte meningen att dom jag har ska användas medans man sover. Men jag har testat att sova med dom, och det är inga problem, man blir är lite trött i ögonen precis när man vaknar bara. Jag har alltid linser på scoutläger och liknande, där hygienen är sisådär, aldrig haft problem med det än. I sommras hade jag dessutom mina tvåveckorslinser i ca 14 veckor, utan att jag fick några som helst problem med dom, blev lite suddiga mot slutet bara. Min optiker höll på att svimma när jag sa det
Det jag försöker få fram är att ögonen tål bra mycket mer än man tror, men det gäller ju som sagt fortfarande att testa sig fram och vara försiktig. Kan ju tillägga att jag är 20 år gammal, så mina ögon kanske är i lite bättre form fortfarande än dom är för äldre personer, och jag kanske genom min användning av mina linser kommer få problem senare i livet, det återstår att se
/Lars
Det jag försöker få fram är att ögonen tål bra mycket mer än man tror, men det gäller ju som sagt fortfarande att testa sig fram och vara försiktig. Kan ju tillägga att jag är 20 år gammal, så mina ögon kanske är i lite bättre form fortfarande än dom är för äldre personer, och jag kanske genom min användning av mina linser kommer få problem senare i livet, det återstår att se
/Lars