Kommersiella inlägg

Svar till Peter Tidholm

Du skriver:

”Att sedan Utsidan och Ulrika samt Tomas skyndat till och försvarar dessa företagsrepresentanters rätt att få delta….”

Att du tolkar mitt inlägg som om jag skyndar till och försvarar företagsrepresentanter som inte håller sig till spelreglerna var ju synd. Absolut inte min mening!
Orsaken till min något mildare tonläge än andras har att göra med att jag anser att en person som exv. Hassex är en företagsrepresentant som andra. Han kanske inte säljer ritningar som jag trodde tidigare men dock lite småprylar till kajaker. Han sköter sig dock och tillför mycket och på den punkten håller du tydligen med mig. Om jag nu skyndar till någons försvar är det sådana personer (för jag antar att det finns fler).

”Menar du Tomas på fullt allvar att denna förekommande "smyg"-reklamen, som dessa herrar skaffar sig på våran bekostnad utan att betala Utsidan för, skall få förekomma och att den är bättre bara för att den signerats med företagsnamn?
Förstår du inte nu det orimliga i din argumentation...?! ”

Nej, jag menar inte att smygreklam skall få förekomma! Vad jag menar är att det är bättre med en företagssignatur än utan! Om Håkan Jonsson (Kosterfjordens Kajakbyggeri) eller Stan (Regatta) inte hade signerat med respektive företagsnamn skulle smygreklamen vara svårare att upptäcka och den här debatten kanske inte ens skulle existera!! Och det vore ju synd!
Om det händer att Utsidan-redaktionen tolkar graden av smygreklam mildare än jag själv eller inte vill/vågar/hinner med att begränsa utrymmet för vissa företagsrepresentanter som utnyttjar forumet fel, vill jag som läsare ha möjligheten att utifrån signaturen, själv kunna göra en värdering av innehållet i inlägget. Därför är det bättre med än utan.

MVH
 

clindh

Forumvärd
Oj vad det skrivs, var skall jag börja...

Först om vår responstid då: ingen jobbar med Utsidan. Vi "kör på bensinångorna" nuförtiden. Jag snor tid från arbete och fritid för att hålla sajten någorlunda rullande. Ullis är förvisso arbetslös numera men har fullt upp med att söka jobb, plugga på egen hand odyl. Och vi bor i en papplåda under motorvägen och äter grus :) Nä så illa är det inte - men det är en liten bakgrund till varför det inte direkt är någon blixtrande responstid från oss...

Det kommer 10-20 brev per dag till oss så det blir en hel del att beta av när man väl sätter sig - och en del hinner/orkar man inte ta tag i. Vi tar det vi hinner, och prioriterar förståss det mest uppenbara - du hann nog inte ens se reklamen i ett par forum från två herrar som tipsade om sin nya butik i Göteborg. Självklar radering, och de bad sedan om ursäkt.

Det är mycket möjligt att någon tipsat oss per mail om allt det du länkar till i ditt inlägg, men en del är sådant iallafall jag inte sett förut; tex den grova smygreklamen nyligen ang "F.E.M". Den har jag raderat helt nu.

Ja - min radering blev tämligen sporadisk. Jag har mest brytt mig om Regattas överträdelser de få minuter jag kunde lägga på detta idag och rensat det jag såg direkt.

Jag lämnade kvar en anmärkning om vad som stod i Stans inlägg i denna diskussion, just för att man skulle fatta vad det rörde sig om. Så kan jag förvisso göra med kajaksnacket också, jag ansåg inte de inläggen lika allvarliga som sagt. Men jag har rensat ett par där nu också.

Din söklänk till Regattas alla inlägg hjälper oss inte speciellt - det är en drös helt relevanta inlägg där. Visa mig på fler uppenbara överträdelser så skall vi kika på dem!

Det finns nivåer. Jag anser fortfarande Regattan överträdelser är grövre än kajakbyggarsnacket tex. Det är också omöjligt att undvika smygreklam, då skulle man inte få nämna ett enda varumärke i diskussioner, som det var i TV för inte så många år sedan.

Vi försöker hålla undan det värsta, allt efter bästa förmåga. Tipsa oss direkt när ni ser något - det räcker inte att svara på reklaminlägget, vi hänger inte med överallt.

Vi skulle kanske kunna ta hjälp av er som frekventerar forumen, utse några till forumvärdar med rättigheter att redigera/radera inlägg för att hålla kvalitetsnivån uppe? Dock måste jag uppgradera forumprogramvaran innan något sådant kan komma till stånd.