Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Alla som INTE angett färg har fått ett litet meddelande av mig nu om prissituationen så att man kan bestämma sig samt fylla i den nödvändiga infon.
Notera att det fortfarande inte är något "DU MÅSTE KÖPA" utan vi ska få ihop minst 30 tält och sedan går vi vidare i processen och jag skickar ut ett "vill du köpa och godkänner du ditten och datten blabla".
Jag har mejlat och frågat ang. tarps, väntar på svar.
Alla som INTE angett färg har fått ett litet meddelande av mig nu om prissituationen så att man kan bestämma sig samt fylla i den nödvändiga infon.
Notera att det fortfarande inte är något "DU MÅSTE KÖPA" utan vi ska få ihop minst 30 tält och sedan går vi vidare i processen och jag skickar ut ett "vill du köpa och godkänner du ditten och datten blabla".
Jag har mejlat och frågat ang. tarps, väntar på svar.
Skulle det vara möjligt för dig att lägga upp en lista på vad respektive tält skulle kosta hos den som ni har fått bäst pris ifrån, då kanske fler hakar på.
Det beror ju lite på hur många vi blir. 20 % vid <30 och 25 % vid >30, så säger man ett pris som jag personligen tror blir 25 %, så kan det bli väldigt, väldigt fel.
Det är liksom inte grejen. Om listpriset i USA är 2500 så säljer Hilleberg tälten till återförsäljarna för runt 1500. På det priset skall man sedan lägga marginal + moms.
Jänklarna tycker att det är svindyrt att betala 2500 för ett Akto. Jag tror Hilleberg medvetet sänkt marginalerna för att kunna konkurrera. I USA finns det nämligen en mer fungerande konkurrans. Inte ett oligopol som här. Men nog om det.
Det är liksom inte grejen. Om listpriset i USA är 2500 så säljer Hilleberg tälten till återförsäljarna för runt 1500. På det priset skall man sedan lägga marginal + moms.
Jänklarna tycker att det är svindyrt att betala 2500 för ett Akto. Jag tror Hilleberg medvetet sänkt marginalerna för att kunna konkurrera. I USA finns det nämligen en mer fungerande konkurrans. Inte ett oligopol som här. Men nog om det.
Då får jag vara lite fräck och räkna på "ditt" pris på 1500.. Leverantören släpper aldrig tältet för under 2000, då har du fått 20 % på redan lågt pris. Moms på det, tull, samt transport, då är du uppe i 2650 kr, dvs typ 200 spänn under det pris vi får från Sverige. Dock måste jag ställa en liten fundering på om Hilleberg nästan skänker bort tälten för 1500..? Menmen, skit samma, vi kör troligtvis i Sverige iaf om inget mycket drastiskt sker.