Köpa tält i grupp

kanon

som jag fattar det så är det följande som gäller. Vi får rabatt 20-25 proc. Vi kan betala själva och vi får tältet hemsikckat till var o en fraktfritt,vi behöver bara enas om att datum?

Det låter ju kanonbra, du har koll på mitt tält va Jocke?
mailar min adress m.m när det kommer till kritan.
 
Re: kanon

skogsvakt; sa:
som jag fattar det så är det följande som gäller. Vi får rabatt 20-25 proc. Vi kan betala själva och vi får tältet hemsikckat till var o en fraktfritt,vi behöver bara enas om att datum?

Det låter ju kanonbra, du har koll på mitt tält va Jocke?
mailar min adress m.m när det kommer till kritan.

Japp, det stämmer. Frakten inom Stockholm löser vi gemensamt här dock (vi är 15 pers här ungefär av 25 nu).

Haha, efter detta kommer självaste koll-på-allt-myndigheten att vilka anställa mig..

Japp, vet t.o.m färg på ditt önskemåls-tält.. :)

// Jocke
 
Rött eller grönt..

Hittar ingen tråd ang. färgval. Kan någon ge en kort resumé vad som gäller? Har nu svårt att själv bestämma mig ang. färg.. pinsamt :)

Vilka missfärgas av solen snabbast?

// Jocke
 
rött missfärgas antagligen mest?

Men det beror väl på var du ska tälta, enligt mig ivf.
Ska du ut i vildmark, fjäll och berg = rött(hittas lättare vid problem)
Ska du tälta en del i mindre ödsliga marker = grönt (smidigt att kunna vara lite diskret).
 
pris

Är det priset på hillebergs hemsida som vi ska räkna med eller har outside egna priser? Om de har en egen prislista var finns den att läsa?
 
Jag tycker tyvärr att rabatten blev för dålig. Jag kan lösa det billigare på egen hand.

Men du skall ha ett stort tack för nedlagd tid och energi. Hoppas att affären går i lås.
 
Joakim, det är inte något sagt vad jag kan minnas om när beställningen ska göras. Du driver processen bra och jag tycker att vi håller momentumet uppe, men tänker du dig en beställning inom en vecka, två veckor, en månad eller hur går dina tankar?

Tiden är ju en viktig faktor när det gäller att värva fler till tältköp, så det vore bra att ha ett hum om vilket tidsperspektiv du/vi tänker. Kanske en deadline, kanske bara lite riktlinjer, men något i varje fall. Är det om beställning om två dagar tänker jag inte ens göra mig besväret att kontakta någon men om det rör sig om åtminstone en vecka så kommer saken i ett helt annat ljus.

Vad säger du?

Vad händer med rabatten om det blir 40 eller 50 tält? Om vi ger oss lite tid så är det ju ett förhållandevis lågt mål att bara höja med 5 tält. Blir det ännu bättre rabatt kan det vara värt lite extra tid och värvning men om rabatten som mest blir 25% är det ju bara att av ren vänlighet nämna det till intresserade och sedan slå till.. Ja, du förstår vad jag menar.. :)
 
Just nu har vi 26 tält då 2 har hoppat av och 3 har hoppat på. Jag vill gärna upp i 33 minst (om fler hoppar av i sista stund).

Jag hade tänkt mig att få iväg ordern så snart som möjligt, kan alltid höra efter om det finns mer att hämta, men vi börjar snart nå oss en gräns tror jag.

// Jocke, som stryker Halldin nu
 
Joakim Ambrosson; sa:
Jag hade tänkt mig att få iväg ordern så snart som möjligt, kan alltid höra efter om det finns mer att hämta, men vi börjar snart nå oss en gräns tror jag.

Ok. Jag tror också att vi snart når en "gräns" om vi begränsar oss till de som är aktiva på utsidan. I och för sig tror jag att det kan finnas medlemmar som kikar in kanske en eller ett par gånger i månaden som kan vara intresserade men inte sett detta än också. Så jag tror nästan på en deadline ändå. Jag har flera jag kan fråga och så är det nog för de flesta. Om de får beskedet att bestämma sig "så fort som möjligt" gissar jag att inte fullt så många nappar jämfört med om de får en viss bestämd tid för funderingar i lugn och ro.

Det handlar ju egentligen inte så mycket om att ragga folk egentligen utan mer om att fånga upp sådana som ändå ska köpa tält och på så sätt få en bra deal för oss alla. Undrar hur många HB-tält som säljs i sverige varje år!? Tror inte att det är brist på köpvilligt och köpkraftigt folk, snarare brist på tid att hinna ge dem den fina möjligheten.

Tror du att de ger bättre rabatt om vi kommer upp i 40 eller 50 tält eller verkade 25% vara det längsta de kunde gå oavsett antal?

/Carl
 
Har ni inte gjort det redan så skulle jag föreslå att ni snackar med hägglunds i luleå, http://www.aventyrsbutiken.se/ där tror jag ni har stora chanser att få ett bra pris, vet om folk som har fått ca 30% rabatt vid köp av hillebergstält därifrån. Så kommer ni med en beställning på ca 30 st så tror jag de kan fixa en bra deal.
 
Om de erbjuder likvärdiga möjligheter för frakt och betalning men ännu bättre rabatt så låter det ju klart intressant :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Marsko6647 Köpa enstaka tält-peg till Hilleberg tält Bo och sova 7
Litensvamp Vilket tält ska vi titta på/köpa för camping? Bo och sova 9
MissToaster Köpa begagnat tält - hur ska jag tänka? Bo och sova 16
Frippeflyer Köpa tält - vilket märke? Bo och sova 10
Slemelie Köpa tält Bo och sova 19
Pebo Köpa tält - Vaude Taurus 3p? Bo och sova 5
Sonesson Köpa begagnat tält Bo och sova 10
sanoj89 Hjälp mig köpa mitt första tält. Bo och sova 25
busnicke Vilket tält ska jag köpa? Bo och sova 7
Silverswede Biten av fjällen - nybörjare som ska köpa tält Bo och sova 42
fekki Någon som har erfarenhet av att köpa tält från Aliexpress? Bo och sova 55
Kerstin1234 Köpa tält för fam....hjälp...! Bo och sova 16
Markholm Köpa nytt tält, HJÄLP!!! Bo och sova 15
Steer086 Ska jag köpa ett grönt eller orangt WBT3 tält? Bo och sova 26
Tobbe3214 Köpa 2 mans tält Bo och sova 27
hireliath_hotmail.com Vilket tält bör jag köpa Bo och sova 13
Karolina P Köpa begagnat tält - kontrollpunkter? Bo och sova 16
desireman Varför finns det så få 4 mans tält att köpa? Bo och sova 6
Foehammer117 Köpa tält i från/ i USA eller Kanada (Vilka märken ska man titta på?) Bo och sova 3
Fogel Hjälp, ska köpa tält. Bo och sova 1
moms82 På väg att köpa tält Bo och sova 0
Frejjsan Köpa tält? Tips/förslag Bo och sova 8
bjolletz Köpa tält från USA Bo och sova 7
henkee Köpa tält på Biltema...tips Bo och sova 60
skogsvakt Vart köpa Helsport tält? Bo och sova 23
Joakim Ambrosson Köpa ett till tält.. Vaude Hogan UL Argon Bo och sova 1
Carassius Köpa begagnat tält Bo och sova 5
Tristin KÖPA TÄLT SALWEA Bo och sova 6
gynner Köpa tält - var? Bo och sova 4
roggi Köpa tält Bo och sova 4
Bozzfilm Köpa tält Bo och sova 12
drobni Värt att köpa dyrt tält ? Bo och sova 57
Farbror Vad skall man köpa för tält? Bo och sova 1
peteraxelsson Vilket tält ska vi köpa? Bo och sova 12
Köpa tält Bo och sova 3
Wolfred Nordisk telemark 2 LW: Köpa ny tältstång eller behålla den gamla? Bo och sova 7
SkogsKn Köpa ett 18 år gammalt Hilleberg? Bo och sova 10
edwinprimus Köpa Warbonnet Ridgerunner Bo och sova 4
Fjorr Köpa begagnade Hilleberg utan kvitto/garanti... Bo och sova 14
Vandrare Köpa neoair. Xtherm eller Xlite. Bo och sova 9
NaturBoel Hjälp att köpa rätt sovsäck och liggunderlag Bo och sova 12
Hannes Lindgren Köpa vandringstält - hjälp önskas! Bo och sova 3
eclipsetomte Ny - Ska jag köpa hammock? Men vilken? Bo och sova 20
Gurkdjur Köpa ny sovsäck Bo och sova 12
thureb Var köpa impregnerat moskitnät? Bo och sova 4
aksello Köpa tyvek till groundsheet i sverige Bo och sova 18
Lasse Nilsson Var köpa lätt billigt uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 36
kvaark Köpa liggunderlag o sovsäck för sommaren Bo och sova 3
andreas_lund vilken sovsäck bör jag köpa?? Bo och sova 15
Teknikern Köpa nytt "tälthelv*te" eller måste jag sy själv? Bo och sova 26

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg