Re: pulsklockor
Men, en viktig sak som jag tror vi missat hittills i tråden, är att en knapp för displaybelysning är jättebra att ha. Ofta är det mulet eller halvdunkelt eller båda, och som ni vet kan det vara knepigt att läsa en LCD-display i fel ljusvinkel. Då trycker man bara på lysknappen och läser snabbt av sin klocka.
Jag svarar inte riktigt på din fråga, men om du nätsurfar på dina tänkbara modeller så kan du rätt ofta se hur siffrorna syns på displayen. Sen finns en grundregel (inte helt utan undantag förstås): att ju fler funktioner desto fler knapptryck för att få se det du vill se. Eller desto fler knappar, i vilket fall knepigare än få funktioner - få knappar.gb; sa:Små siffror o symboler
Min fråga till expertisen. Vilken klocka har bästa läsbarhet? En del sportklockor, har själv en Suunto Altimax som har allt för små bokstäver på menyerna samtidigt som urtavlan har en mörk färg som ännu mer försvårar avläsningen.
Men, en viktig sak som jag tror vi missat hittills i tråden, är att en knapp för displaybelysning är jättebra att ha. Ofta är det mulet eller halvdunkelt eller båda, och som ni vet kan det vara knepigt att läsa en LCD-display i fel ljusvinkel. Då trycker man bara på lysknappen och läser snabbt av sin klocka.