Re: Re: Kraftledningar tåg etc
Första gången, (för så där 20-25 år sedan) jag använde Polar plusklocka (lånad) visade den 232 om jag var närmare en datorterminal (Alfaskop) än 2 meter. Likadant var det när jag åkte buss till/från jobbet. När bussen körde visade plusklockan 232, men när bussen stod stilla vid en hållplats eller gatukorsning så visade plusklockan rätt. Men så fort chauffören gasade lite så visade plusklockan åter 232.
När jag köpt en egen Polar (med kodad överföring) hade Alfaskopen för sedan länge sedan pensioneras och jag har inte kollat vad som händer med pulsklockan när jag åker buss, men jag får kanske göra det i vetenskapens tjänst.
Per Brune
Strykarräven; sa:Törs jag fråga vad du tränar på bussen?thureb; sa:På buss har jag upplevt störningar som troligen var delvis beroende av taskigt batteri och dålig kontakt.
Thure
Samtliga mina klockor har haft en tendens att störas när jag cyklar (fast bara första ~10 minuterna, sen är allt normalt), antar att det beror på nåt magnetfält som genereras i o m hjulen (?). Kanske nåt att tänka på för alla de som är rädda för magnetfält från 3G-master etc...
Första gången, (för så där 20-25 år sedan) jag använde Polar plusklocka (lånad) visade den 232 om jag var närmare en datorterminal (Alfaskop) än 2 meter. Likadant var det när jag åkte buss till/från jobbet. När bussen körde visade plusklockan 232, men när bussen stod stilla vid en hållplats eller gatukorsning så visade plusklockan rätt. Men så fort chauffören gasade lite så visade plusklockan åter 232.
När jag köpt en egen Polar (med kodad överföring) hade Alfaskopen för sedan länge sedan pensioneras och jag har inte kollat vad som händer med pulsklockan när jag åker buss, men jag får kanske göra det i vetenskapens tjänst.
Per Brune