Jodå. Jag gjorde ju vårens systemtest helt utan könsbehåring och gav mig iväg till Sarek i början av augusti i precis samma manér. Det funkade alldeles utmärkt - mycket trevligare i skrevet än när jag hade buske. Flickvännen sparade ut ordentligt, som ju rekommenderats av de flesta kvinnorna som skrivit i den här tråden och det verkade fungera bra för henne. Jag köpte aldrig några merino-kalsonger, enbart pga snålhet, men det gick bra med kronans tunna, grågröna.
Den enda negativa upplevelsen var ungefär mitt i vandringsveckan då den enda kal-rakningen skulle genomföras, för det var halvtid och det kala började bli stubb. Vid det laget befann vi oss på Sveriges antagligen vackraste plats -Njoatsosvagge, där fjällsjöarna ligger nedsänkta säkert hundra meter i dalen och snön från glaciärerna slutar alldeles i strandkanterna. I så fruktansvärt kallt vatten lovar jag min stackars kropp, jag att aldrig mer ska raka könet. Nej, hellre göra sig mödan att värma en liter vatten för sådana bestyr rekommenderar jag. Vattnet var så kallt att den högkoncentrerade (svindyra) friluftstvålen klumpade sig som stearin och vägrade lösa sig i vattnet och jag blev bara kletig och jävlig, förutom den okristliga köldchocken när jag försökte skölja av otyget.
Men nu vet vi det, och jag säger Go for it! Funkar det hemma så funkar det i skogen. Tänk på att inte pruta på rakhyvlarna bara. Köper du Ö&B:s engångshyvlar kan du nog räkna med småsår. Själv kapade jag av toppen på min favorithyvel och knöt en 'handledssnodd' i den.