Nu väcker jag den björn,,,,,,,ähum,,,,,,,tråd som sover och undrar, finns det några mera som gör som undertecknad dvs. tar ner innertältet med sovsäck och liggunderlag i, viker innertältet över sovsäcken-liggunderlaget och sen rullar ihop hela paketet?
Iden fick jag efter "myrornas krig" när dom gav sig f*n på att dom bara skulle ockupera innertältet så jag drog ur proppen till liggunderlaget (Downmat 9 DLX), drog det till ena sidan innertältet, lade sovsäcken ovanpå, gick ut, stängde dragkedjan ordentligt och tog ner innertältet och vek det över sovsäcken för att sen rulla ihop hela paketet och på med ett par packremmar på rullen.
Hela rullen fick rum i min stora vattentäta packsäck tillsammans med yttertältet i en separat vattentät packpåse, vilket innebar att innertält mm. förblir torrt ända in i tältet när det är dags att slå läger igen även om regnet öser ner. Det här kommer jag att fortsätta med för så smidig och snabb uppsättning av komplett förläggning, och så smidig rivning av densamma har jag aldrig varit med om tidigare.
Varför fippla med femtielva pinaler när det bara är att rulla ihop eländet komplett?