KnivVeckan i Ludvika

Lod här...
Är i Ludvika hela veckan tillsammans med övriga gänget i Knivfällan.
Vill gärna tipsa om det omfattande seminarieutbudet under veckan. Föreläsningar flera ggr per dag, varje dag. Omfattar allt möjligt inom knivmakeriet från bladslipning, horngravyr mm mm till fotograferingsteknik.
Själv håller jag 3 st föredrag om fällknivstillverkning, material, konstruktion, tips mm.
Kommer dessutom att ha en miniverkstad upsatt på plats, så jag och kompisarna kommer att sitta och bygga på några fällisar under veckan. Kanske hInner någon bli färdig :)

Vi ses där

/Lod

Vilken dag är det föreläsning om fotograferingsteknik? Det kan vara bra att lära sig. Det är inte alltid som tillverkarna har bra bilder på sina knivar och då vill man ta egna.

Med vänlig hälsning
Per

Knivfotoföreläsning Ludvika
Onsdag 13.30-15.00 med Kent Tunlind
Lördag 11.15-12.45 med Bob Tunlind
/Lod

Hej!

Idag har jag varit "upptagen på annat håll" hela dagen, så jag hade inte möjlighet att vara till KnivVeckan idag :(. Och imorgon har jag bokat tvättpass i tvättstugan mellan 11 och 16.

Men jag kan vara där 10-11 och 16-17. Få se om någon av er ärade medlemmar är där då? ;)

Jag kommer att vara klädd i grön-svarta m/90-byxor och sandfärgad skjorta.

För oss på Knivhuset var det en rolig och intressant vecka. Vi träffade många trevliga och kunniga människor.

Med vänlig hälsning
Per Nilsson

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg