KnivVeckan i Ludvika

Lod här...
Är i Ludvika hela veckan tillsammans med övriga gänget i Knivfällan.
Vill gärna tipsa om det omfattande seminarieutbudet under veckan. Föreläsningar flera ggr per dag, varje dag. Omfattar allt möjligt inom knivmakeriet från bladslipning, horngravyr mm mm till fotograferingsteknik.
Själv håller jag 3 st föredrag om fällknivstillverkning, material, konstruktion, tips mm.
Kommer dessutom att ha en miniverkstad upsatt på plats, så jag och kompisarna kommer att sitta och bygga på några fällisar under veckan. Kanske hInner någon bli färdig :)

Vi ses där

/Lod

Lod här...
Är i Ludvika hela veckan tillsammans med övriga gänget i Knivfällan.
Vill gärna tipsa om det omfattande seminarieutbudet under veckan. Föreläsningar flera ggr per dag, varje dag. Omfattar allt möjligt inom knivmakeriet från bladslipning, horngravyr mm mm till fotograferingsteknik.
Själv håller jag 3 st föredrag om fällknivstillverkning, material, konstruktion, tips mm.
Kommer dessutom att ha en miniverkstad upsatt på plats, så jag och kompisarna kommer att sitta och bygga på några fällisar under veckan. Kanske hInner någon bli färdig :)

Vi ses där

/Lod
Fasen att man framlever sina dagar på ett så pass långt avstånd från Ludvika. Skulle ha varit trevligt att delta :(.

~Paul~

Ska bli riktigt kul att se alla knivar och tillverkning.

ps: Seved - ska vi bestämma någon tid och plats i Ludvika där jag kan köpa den färdiga forumkniven av dig?
;)

Ska bli riktigt kul att se alla knivar och tillverkning.

ps: Seved - ska vi bestämma någon tid och plats i Ludvika där jag kan köpa den färdiga forumkniven av dig?
;)

Ha ha kan bli knepigt. Får se om jag inte härdar lite i helgen. Ska nog åka dit på tisdagen och eventuellt kan jag ha färdig skaftet på den första lilla.

Seved

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg