Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
KnivVeckan i Ludvika
- Trådstartare Knivhuset
- Start datum
Hej!
Jag bor just i Ludvika, så jag brukar vara på Hammarbacken och titta på alla de vackra knivarna som ställs ut under Knivveckan. Jag har förresten tillverkat en kniv själv på en knivskaftkurs jag gick i Linköping för femton, tjugo år sedan, och som jag är ganska nöjd med. Men den är inte alls i samma klass som de man kan titta på på Knivveckan, tycker jag. Slidan till den (som jag gjort av trä!) passar inte särskilt bra till knivskaftet. Detaljarbetet är inte helt bra. Så den vill jag inte ställa ut.
Hur känner vi igen varandra, förresten?
Jag bor just i Ludvika, så jag brukar vara på Hammarbacken och titta på alla de vackra knivarna som ställs ut under Knivveckan. Jag har förresten tillverkat en kniv själv på en knivskaftkurs jag gick i Linköping för femton, tjugo år sedan, och som jag är ganska nöjd med. Men den är inte alls i samma klass som de man kan titta på på Knivveckan, tycker jag. Slidan till den (som jag gjort av trä!) passar inte särskilt bra till knivskaftet. Detaljarbetet är inte helt bra. Så den vill jag inte ställa ut.
Hur känner vi igen varandra, förresten?
Jag kommer att antingen ha sandfärgade byxor och sandfärgad skjorta eller försvarets m/90-byxor och "militärgrön" skjorta och fältmössa m/59. En grön sådan här midjeväska runt midjan:
Jag funderar förresten på att kanske ta med mig mitt "förstlingsverk" och "utom tävlan" visa för ärade forummedlemmar... bara inte polisen haffar mig för bärande av kniv på allmän plats ...
Jag funderar förresten på att kanske ta med mig mitt "förstlingsverk" och "utom tävlan" visa för ärade forummedlemmar... bara inte polisen haffar mig för bärande av kniv på allmän plats ...
Då skulle "Farbror Blå" få jobba 72 timmar om dygnet under den veckan...
Det verkar tyvärr menligt på deras frukostfikapaus, lunchrast, samt eftermiddagsfikapaus, och deras fackliga avtal om att inget arbete får utföras mellan rasterna, ivarjefall verkar det så när man försöker få tag på en!!!!
Svaret jag har råkat ut för ett flertal gånger är "Vi har ingen bil att skicka!", men HALLÅ för f*n! Som ett tillfälle satt jag i ett möte när ett gäng a-lagare började pissa på rutor och väggar till möteslokalen, den låg enligt senare mätning med GPS 62 meter från entren till stadens polisstation, mitt på dagen, som dessutom är nog den största stationen i länet...
Har även ringt om ett pågående brott runt hörnet från batongbunkern, max 30 meter från entren med samma svar "Vi har ingen bil att skicka!" då fick en polis som kom sin lunchpizza gripa in och plocka en påtänd pundare, när han ropade på radio efter hjälp då fanns det direkt 4 bilar på plats, jag gick inte fram och talade om att för 2-3 minuter sedan var beskedet "Vi har ingen bil att skicka!" ...
Det är lite svårt att hitta någon mer information om Knivveckan. Är det månne någon som vet vilka som kommer att vara där och visa knivar?
Med vänlig hälsning
Per Nilsson
Står det inte om den på svensk knivförenings hemsida måntro.
Seved
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg