Ok, m en då räcker det alltså med att jag säger att Cykelkalle har helt fel. jag behöver inte redovisa några fakta för det utan bara säga att Cykelkalle har helt fel. Punkt.
Du har säkert egen erfarenhet att komma med (som många andra) och så länge dessa egna erfarenheter serveras under den beskrivningen så har jag inga problem med tilltron. Då är jag intresserad.
Om sk fakta presenteras med källa är det en sak, att avkräva andra att redovisa källor på allt vad de kläcker ur sig, är en annan.
Jag blir alltid en aning misstänksam mot "fakta" och tycker man lär sig mer av att följa diskussioner mellan folk som har egna och olika erfarenheter och vad de har dragit för slutsatser av dessa.
För mig, som inte är skridskoåkare blir det väldigt snabbt förvirrat, när
ämnet böljar fram och tillbaka om troll och annat.
Å ena sidan handlar det ju om säkerhet rent generellt för skridskoåkare, å andra sidan om huruvida klubbar verkligen ägnar sig åt desinformation.
Kan väl inte vara såå svårt att hålla sig till ämnet?
Jämförelse med paddling: Det finns med största säkerhet ingen kanotklubb, -sällskap, kursledare, turledare od som säger annat än att flytväst alltid ska vara på. Det tillför förmodligen inte något att jag berättar om de tillfällen då jag struntar i detta. Eller att jag paddlar ensam ibland.
Däremot kan det ju vara intressant om någon "klubb-sanning" kan ifrågasättas som missvisande.
mvh thomas