Till L.A.
Ja, du har tolkat mig rätt när du läser det som att jag är emot att klubbarna propagerar sin version. Den är inte anpassad till allmänheten enligt mig, och accepterar/inkluderar inte sådant som förekommer och fungerar hos allmänheten.
Om inte klubbarna vill anpassa råden mot allmänheten till just allmänheten så är det bättre att låta andra instanser informera, t.ex. brandkåren, precis som du skriver. Jag har kraftfullt förordat att använda andra informationskällor än klubbarna.
Klubbarnas interna regler har jag inget med att göra, det är deras sak.
Det vore en total missuppfattning att tro att jag förordar att folk ska planera för att använda räddningstjänsten. Se inlägg nr 1 & 127 & 132. Man ska ha med sig resurser för att komma upp om det behövs. Rådet om mobil är med tanke på de som trots allt riskerar att omkomma, som vi diskuterat i de senaste inläggen.
Valde som tidigare sagt detta forum för att lufta mina åsikter i brist på tidningarnas kommentarsfält. Tänkte få till en diskussion med en blandad skara, både klubbåkare och övriga. Har diskuterat med klubbåkare i verkligheten, men de viker inte en tum från klubblinjen.