KLAGER; sa:"utredningen ... bygger den på utdaterade beräkningar av rekreationsvärdet på jakten"
Hur beräknar man "rekreationsvärde" ??
Johnny
KLAGER; sa:"utredningen ... bygger den på utdaterade beräkningar av rekreationsvärdet på jakten"
JohnnyL; sa:KLAGER; sa:"utredningen ... bygger den på utdaterade beräkningar av rekreationsvärdet på jakten"
Hur beräknar man "rekreationsvärde" ??
Johnny
chralm; sa:Har man i kostnaden räknat in skrämseleffekter? Hur mycket är det värt att min mormor är livrädd då det brakar i skogen? I första hand för att det ska komma en stor älg.
johankse; sa:Visserligen ett sidospår men väl så viktigt.Om jag inte minns fel så påstod S Kållman att Sverige utan att kosta naturen kunde bära ca 25 000 individer. Eftersom tyska turister har med sig allt kommer inte de i fråga, men vilka skall få vara kvar?
tigertamjaren; sa:Låter det inte lite Hassan om det där?...
Tack! Det var mycket länge sedan jag blev så glad över ett inlägg. Att ett par rimligheter staplade på varandra kan ge ett så oväntat resultat är riktig humor.KLAGER; sa:Jag kan tänka mig andra, mera effektiva och billiga sätt, att minska älgstammen. Man skulle t ex kunna låta jakten ingå i allemansrätten, fri för alla, inklusive turister.
Gift?KLAGER; sa:Jag kan tänka mig andra, mera effektiva och billiga sätt, att minska älgstammen. Man skulle t ex kunna låta jakten ingå i allemansrätten, fri för alla, inklusive turister.