Jajomenvisst
Jag håller med, fast ändå inte.
Snippat från produktbeskrivningen:
"Lär känna din omgivning
- Att få reda på olika faktorer om miljön, exempelvis höjden, lutning, väderstreck, vädertrender, barometertryck och temperatur ger dig möjlighet att få ut så mycket mer av din träning."
Den säljs på ett sätt men sedan är produkten gjord på ett annat sätt... Hur det ena än används för att korrelera till det andra så förstår jag inte varför man inte skall kunna få se samlade data från bägge samtidigt. Klockan har en givare, och data används för att visa information. Klockan bearbetar informationen och presenterar den för användaren.
Varför skall man inte kunna få bägge samtidigt?
Att temperaturen inte är exakt till andra decimalen tror jag de flesta förstår, och att de flesta inte är intresserade av heller. Man vill ju veta om det är 20 eller 25 C, inte om det är 22,3 eller 22,4 C. Det borde dom kunna få till.
Man har ju inte en Suunto för att få exakta data att använda i vetenskapliga undersökningar, man anmväder den ju till att få en hyffsad uppfattning om läget. Då behöver man inte veta "exakt och i förhållande till", utan bara ha en uppfattning.
Dom förväntningar man har på produkten får man ju från hur den marknadsförs och säljs, och det är Suunto som valt att säga "- Att få reda på olika faktorer om miljön, exempelvis höjden, lutning, väderstreck, vädertrender, barometertryck och temperatur". Med den beskrivningen så får man ett visst intryck, eller hur?
Det var utifrån Suuntos beskrivning på sin egen produkt som jag skrev resensionen.
/Mattias