Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej,
jag har lånat stighudar av märke G3 (eller var det 3G) av en kompis, råkade tyvärr lägga dem i lite gräs och det är helt omöjligt att pilla av. Måste alltså klistra om dem. Kan någon rekommendera ett bra klister?
Absolut det bästa! Borttagningen sker genom att lägga remsor av papper på den gamla huden och på detta värma med ett vallningsstyrkjärn, upprepa ett par gånger och vips huden är ren från lim.
Absolut det bästa! Borttagningen sker genom att lägga remsor av papper på den gamla huden och på detta värma med ett vallningsstyrkjärn, upprepa ett par gånger och vips huden är ren från lim.
Jag använde strimlor av bananpapper, dvs det bruna tjocka papper som ligger i botten på banankartonger. Det funkade utmärkt. Fast man ska nog se till att undvika papper med bananklegg på. Värmde två gånger med byte till rent papper efter första omgången. Sedan var mina hudar tillräckligt rena.
Jag har provat båda varianterna, båda att torka rent innan och att inte torka rent. Min erfarenhet säger att det hela blir något bättre om underlaget är torrt och rent innan bestrykning med nytt lim.
Om det bara behövs lite extra lim i bakkant inför en tur så smetar jag på direkt men om det är hela huden som ska limmas om, så torkas och rengöres undersidan.
I och med att det gamla limmet ofta är mer eller mindre smutsigt så kommer det nya limmet inte fästa lika bra på dessa smutspartiklar.
Använder BD:s klister och tycker det fungerar utmärkt.
Min erfarenhet av att byta klister på BD's stighudar är att det är väldigt omständigt att hålla på med papper på det viset. Jag har istället värmt limmet med en varmluftspistol och sedan sicklat bort det med en stålsickel. Jag fick ett betydligt bättre resultat på detta vis. Och det med en klart mindre & snabbare arbetsinsats dessutom.
Min erfarenhet av att byta klister på BD's stighudar är att det är väldigt omständigt att hålla på med papper på det viset. Jag har istället värmt limmet med en varmluftspistol och sedan sicklat bort det med en stålsickel. Jag fick ett betydligt bättre resultat på detta vis. Och det med en klart mindre & snabbare arbetsinsats dessutom.