Hej!
Många idéer har kommit, tack för dem!
Huden är ännu torr, och två lager hud har lossat från fingertopparna. Jag har använt vanlig handkräm och nu köpte jag faktiskt Daktacort från apoteket, eftersom fingrarna kliar lite grann igen och den andra krämen jag använt hjälper tydligen inte mot det... Om det är smart vet jag inte, men jag vet inte om jag har något att förlora på det heller.
Ärtsoppa betyder alger, jo. Men å andra sidan fick jag väldigt torra händer i Sarek också, och där fanns nog inga alger... Men i Sarek kliade det inte.
Handskarna då? Huden har lossat bara från mina fingertoppar (det mesta kliandet är där också), och handskarna var cykelhandskar som tog slut före fingertopparna...
Skadade nerver och förfrysning är rätt så uteslutna för min del, eftersom det konstant var över 20 grader både i vattnet och luften och jag inte frös det minsta.
Maten och sånt kan förstås påverka, men för tillfället kan jag ju inte göra något åt det, så krämerna får hjälpa. Inför nästa tur kan jag ju kolla lite med maten/handtvättandet osv, om det skulle spela någon roll...