Jo, glaciär känns som att man inte ska fuska med prylarna. Där är det ju seriöst farligt, eller kan vara iaf. Ska kolla lite på glaciärkurser iaf, jag har uteslutit en del turdragningar just för att det innebär passager av glaciärer. Både för att de planer jag gjort har varit soloturer och dels för att jag saknar kunskap för passera glaciärer som team också.
Men skulle vanlig båttross funka om man skulle behöva fira eller hissa? Som nödfall menar jag snarare än istället för. Nu kanske dessa rep är så jädra tunga att man iaf föredrar ett riktigt men dyrare rep ändå.
Men, glaciärkurs ska jag kolla lite efter. Ska kolla med en lokal butik också som jag vet har haft inomhusklättring på aktivitetserbjudande.
Tack för infon.
Mvh
Fredrik
Men skulle vanlig båttross funka om man skulle behöva fira eller hissa? Som nödfall menar jag snarare än istället för. Nu kanske dessa rep är så jädra tunga att man iaf föredrar ett riktigt men dyrare rep ändå.
Men, glaciärkurs ska jag kolla lite efter. Ska kolla med en lokal butik också som jag vet har haft inomhusklättring på aktivitetserbjudande.
Tack för infon.
Mvh
Fredrik