En newbiefråga. Jag sitter och planerar för kommande inköp. Jag har tidigare vandrat en del och har ett par Lundhags Syncro High för detta, som jag är mycket nöjd med. Nu har jag börjat klättra inomhus, och i sommar har jag tänkt gå bergsklättring/glaciärskurs så att jag ska kunna krydda vandringarna med enklare klätter- och glaciärsleder framöver. Jag tänker mig ett par tre toppar på två veckors vandring och jag vill kunna gå upp på svårare toppar än rena vandringstoppar. Och förhoppningsvis blir det mer och mer tekniskt framöver. Jag är mest i skandinavisk miljö som Sarek och Jotunheimen.
Frågan är om jag ska behålla mina Lundhags och klättra i dem. Eller hellre sälja Lundhags direkt och köpa ett par mjukare storskor som jag även vandrar i? Det betyder att jag också kommer få använda storskorna för vandringar utan klätterinslag då jag brukar ge mig ut med flera olika personer varje år. Känns som om jag borde bestämma detta nu för att spara på ekonomin och köpa rätt stegjärn från början.
Frågan är om jag ska behålla mina Lundhags och klättra i dem. Eller hellre sälja Lundhags direkt och köpa ett par mjukare storskor som jag även vandrar i? Det betyder att jag också kommer få använda storskorna för vandringar utan klätterinslag då jag brukar ge mig ut med flera olika personer varje år. Känns som om jag borde bestämma detta nu för att spara på ekonomin och köpa rätt stegjärn från början.