Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vänta nu, 3 dimensioner; bredd, längd och djup... den 4e stretchdimensionen är då... tid? Du bygger vidare på Einsteins relativitetsteorier?? Jäkligt fräcka brallor! Dyra?
Jag har fördelen att kunna duscha och byta om till arbetskläder när jag kommer fram så det gör inget om jag ser ut som Thomas Wassberg på vägen. Det underlättar.
Jag kör med ett par fjällrävenbyxor, totalt oslagbara. Tåliga mot regn och skit, passform som ett par tajts i grenen. Dessutom kan man ta avstickare via puben på vägen hem utan att se ut som en komplett idiot.
Ner till ett par minus kan man komplettera med ett par av försvarets gråa knästrumpor. Överkroppen täcks med standard gore-tex jacka, underställ och layer 2 efter temperatur. Blir man varm öppnar man jackan nerifrån och kyler sig effektivt utan att kyla hals/bröst.
Go for it Thure, du vågar! Med tanke på priset 149:- har du inte mycket att förlora. Mina har varit med ett antal år nu och fyller fortfarande sin funktion, även om skornas dobbar har slitit hål i materialet på undersidan. Jag köpte dem på vinst och förlust och tänkte att jag skulle byta skitet mot riktiga överdrag efter halva säsongen, men ack vad jag bedrog mig. För övrigt är min erfarenhet av Biltema att alla verktyg med 10 års garanti håller mycket hög kvalitet. Av allt det andra är det mycket som är skräp men det finns undantag. Eftersom priset på dessa produkter oftast är minst sagt överkomligt är det helt klart värt att testa. Det rimmar förvisso illa med min slit-o-släng-aversion men ibland måste jag tyvärr ta priset i beaktande när jag handlar. Även om det gäller cykelskoöverdrag.