• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Killsidan

walk_alone; sa:
Eftersom jag inte är tjej lägger jag ut detta under detta Fria Forum. Josef Rakoncaj - Tjeckisk bergsklättrare. Håller nog inte med om hans uttalande om kvinnor på bergen. Men det är hans personliga åsikt. Sidan ligger under Petras äventyrssida där det finns mycket läsbart. // Roland

Kul att artikeln uppmärksammas! Rakoncaj är ju en stor klätterlegend, välkänd i sitt hemland och bland Himalayaklättrare. Men hans åsikter om kvinnor och bergsklättring är minst sagt kontroversiella. Den här machoattityden får nog tyvärr många kvinnor som ger sig in på "manliga" territorier brottas med. Vad säger ni andra?

Mvh Petra

walk_alone; sa:
Eftersom jag inte är tjej lägger jag ut detta under detta Fria Forum. Josef Rakoncaj - Tjekisk bergsklättrare. Håller nog inte med om hans uttalande om kvinnor på bergen. Men det är hans personliga åsikt. Sidan ligger under Petras äventyrssida där det finns mycket läsbart. // Roland

Det var ord och inga visor...
Jag håller till viss del med honom i citatet här under angående vad som krävs.
Sen vad personen har för kön ja det tycker jag personligen är skit samma..

Vill man
så kan man...

"Den ideale bergsbestigaren enligt Rakoncaj är en man som fysiskt kan pressa sig till sitt yttersta men utan att tappa förståndet. Dessutom är det viktigt att han har sinne för humor och är kapabel att lämna civilisationen för en lång tid men också har förmågan att återvända och anpassa sig till vardagslivet när äventyren är över."

Jag skiter i vad Josef Rakoncaj tycker om kvinnliga klättrare.. Men om det nu inte är några skillnader mellan män och kvinnor så finns det ju ingen anledning att ha män och kvinnor separerade i tävlingssammanhang, eller?

FJS90/91; sa:
Jag skiter i vad Josef Rakoncaj tycker om kvinnliga klättrare.. Men om det nu inte är några skillnader mellan män och kvinnor så finns det ju ingen anledning att ha män och kvinnor separerade i tävlingssammanhang, eller?

Såg på sportspegeln igår och det verkar ju som om gränserna börjar brytas, Kim Johnsson tränar med Hammarbys pojkar och i Finland så spelar ju en Kanadensiska i ett division 1 lag så vem vet...

Personligen så skulle jag inte ha något emot att dela omklädningsrum med "The Swedish bikiniteam"

Kim Martin var det!

Kim Johnsson spelar i NY Rangers, tror jag.

Har själv haft åsikten att i sporter där den fysiska skillnaden inte spelar nån roll (skytte, golf, etc) ska det inte finnas olika klasser.
Men när jag fick höra Jonas Edmans åsikt att det, åtminstone i skytte, skulle leda till att färre kvinnor fick komma ut och tävla, pga kulturella och religiösa skillnader så blev jag villrådig igen.

Vete tusan vad jag ska tycka??

/BAX

bash; sa:
FJS90/91; sa:

Såg på sportspegeln igår och det verkar ju som om gränserna börjar brytas, Kim Johnsson tränar med Hammarbys pojkar och i Finland så spelar ju en Kanadensiska i ett division 1 lag så vem vet...

Personligen så skulle jag inte ha något emot att dela omklädningsrum med "The Swedish bikiniteam"

Nu gick du over gransen! Maken till kvinnoforakt har jag aldrig sett!!!!

Freddan75; sa:
bash; sa:
FJS90/91; sa:

Nu gick du over gransen! Maken till kvinnoforakt har jag aldrig sett!!!!

Missade jag hennes namn, jag hade för mig att hon (svenska damlandslaget mycket duktiga målvakt, som hette Kim Johnssonsom heter Kim Martin) . Det var inte meningen att raljera hennes fantastiska bedrifter, 15 år gammal och gör så bra ifrån sig, mycket bra..

Vad det gäller " The Swedish bikiniteam" så var det menat som ironi (Kim berättade om hennes tjejkamraters avundsjuka kommentarer då de fått reda på att hon spelar för hammarbys herrjuniorer)

Det handlade inte om kvinnoförakt, det handlade om ironi!!

Jan

Freddan75; sa:
Jag forsokte bara putsa lite pa mitt ganska sa nedsvartade rykte har pa sidan!! =)

Tja jag är väl ett tacksamt offer just nu misstänker jag, en helg i Sälen från Tors-Söndag med underbar telemarksåkning, Carlsberg, umpa-bumpa musik och hålligång sänker väl min debatt nivå något....

Blundar
Ler och minns ;)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg