Det där med "gastäthet" är inte ett absolut begrepp utan fungerar utefter en glidande skala, precis som vattentätheten med alla dess skyddsklasser. Det läcker alltid lite molekyler även genom den bästa tätning, tro mig. Jag brukade jobba med läcksökning av högvakumsystem och vi pratade endast om begreppet "tillräckligt tätt".vibbe; sa:FÖRST OCH FÄMST:
LUFT/gas-TÄT ÄR ETT HÖGRE KRAV ÄN vattentät.
* DETTA INNEBÄR ATT ALLA LUFT/gas-TÄTA OCKSÅ ÄR
VATTENTÄTA.
Nu skriver du ju på en Svensk sida, på svenska, och då kan du gott sätta prickar över de bokstäver som skall ha sådana. Ingen brådska.(Anm. "jag är inte så glad för å ö och ä,inte ens webben gillar dem. Det blir "darfor" lite Europeisk stavining: Ibland gar det riktigt fort da jag skriver och darfor ar "Tryck Nisse" ofta framme och ror till det)
Det där är formodligen det mest oförskämda svar jag någonsin sett på ett ärligt menat försök att hjälpa till. Skärp dig!VILKA GASER MAN HAR I KIKARE VERKAR DU HA DÅLIG KOLL PÅ. BILAR ÄR GANSKA PRIMITIVA SAKER.......
2. Det där med kikarens desing har du tyvärr
inte kopplat alls!
DU SKRIVER RUNT MEN HÅLLER TUNT ! - dvs betyg IG
Kan du då vara så snäll och ge ett exempel på en kikare som de facto uppfyller det högt ställda kravet?!En BRA (ruggit) KIKARE skall vara luft-tät (och därmed också vatten-tät) även vid detta övertryck/undertryck och då i 20-30 år!
/Rilleman, med en dåres envishet